AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.019

"Billigare" verkstad i Stockholms-området

Hej,

Måste enligt BMW-verkstad byta vattenpump+termostat på en e91 320d från 2010 med 13500mil och fått prisförslag på cirka 9000kr. Måste gå att komma undan billigare än det tänkte jag, känns inte lönt att lägga de extra pengarna på aukt BMW verkstad på en sådan gammal bil.
Har ni några tips på "billigare" verkstäder som ändå är pålitliga?
Är du rädd om bilen o vill att den hamnar i goda händer så är mitt tips denna verkstad Länk . Humana priser, hälsa från mig :). Jag lämnar mina M uteslutande till de.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Spiros och Sylvester på Danviks Bil på Norrtullsgatan är bra med korrekta priser. Många med mig lämnar sina pärlor där.

Länk

Finns nog inte mycket i BMW-meckande som dessa herrar inte klarar av.

Niklas

Fransosen
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Jag skulle ju varmt rekommendera Tyska Bil på Sveavägen, ute vid Roslagstull.
Det var ursprungligen ett tips härifrån AP för många år sen, men sen dess har jag kontaktat dem fleratalet gånger och alltid varit lika nöjd.
Jag anser att de kan BMW bättre än vad BMW själva kan.

Ring Abbe och kolla för offert. Länk

/Anders
To
17
TouringErik
E91 335iX Touring LCI -11
Jag kan tipsa om GW Engineering i Bagarmossen som är mycket kunniga och tillmötesgående. Jag har varit där och på Danviks bil. Kan varmt rekommendera båda.
Tack så mycket för alla svar, känner också att det borde finnas de som kan Bmw bättre än Bmw verkstäderna.. Nu har jag många tips att gå på!
Är det lönt att köpa delarna själv och sen lämna in för arbetet? Vad tycker verkstäder om sånt?
Skall du komma med egna delar så kan du glömma eventuella "garantier", det skall man vara fullt medveten om. Det finns verkstäder som kan montera "dina delar" men de är i regel inte så sugna på detta då man enligt lag (?) måste lämna "garanti" på reparationen. Jag har fått egna (kvalitets)-delar monterade, och jag var fullt införstådd med att inga garantier gäller, mer än att själva arbetet är korrekt utfört. Så tipset här är att ringa o fråga?
Vill tillägga att det rörde sig om BMW originaldelar i mitt fall, köpta i annat land där de är (var!) ca 35-40% billigare än hos BMW Sverige.
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
GW Engineering I Bagarmossen. Bra priser och alltid bra service. Verkar kunna allt om BMW.
Hämtade min bil därifrån idag och är supernöjd. Klart prisvärd. Rekommderas!
Korta väntetider också.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har haft med mig egna delar, originaldelar då, till Danviks Bil. Inga problem men så hänger jag där med jämna mellanrum och bara tjötar med dom :-)

Men fråga kan du alltid göra, jag tror inte dom är svåra så.

Niklas

Fransosen
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Lägger också en röst på GW Engineering. Mycket kunniga och prisvärda.
Tack för tipsen, ska ringa både GW och Danviks så fort det blir vardag igen!
Har kollat runt lite på lösa delar och verkar inte vara sjukt mycket billigare att köpa dem själv utan det är kostnad för arbete som drar iväg ändå (cirka 5000kr på offerten jag fick från bilia group).

Jag kan säg så här, vad tar BMW för timdebitering i Sthlm typ? Mellan 1500-2000? Så om jobbet (enligt BMW's tidsangivelser) bör ta 3 timmar så "sparar" man 1500 kr med en verkstad som tar säg 1000 kr/timme. Vattenpump och termostat kostar typ 1100 kr Länk ? Plus glykol säg 500. Nä det blir inte 9000. Nu köper de flesta svenska verkstäder från Mekonomen/AD eller nån annan, så du kan nog lägga på 100% på ebay priserna vad gäller delar, men det blir ändå inte 9000.
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Aktuell prisuppgift GWE - 705kr + moms /timme
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.