|
|
|
|---|---|
|
Var igår och besiktade bilen för första gången och när ljusprovaren kom fram visade det sig att något är knas med vänster strålkastare. Ljusbilden ser ut som om man lyser med en ficklampa. Högra sidan är knivskarp. Någon som varit med om något liknande? Vad en ny strålkastare kostar vill jag nog inte veta. Har aldrig haft en bil som stått så mycket på verkstad och nu har jag snart fått nog. | |
|
Kolla med Bmw om det är möjligt att byta led-moduler i strålkastaren eller om den är helt tät. Blir extremt dyrt att byta hela insatsen. /M Mina bilar: Länk |
|
| Ta det som maskinskada. Du kommer svimma av kostnaden. | |
Transocean |
Om det nu är så dyrt då borde man väl reklamera. |
| Om det är ett ursprungligt fel - ja. Inte annars. | |
|
Tid bokad på verkstad då man även ska få titta på varför bilen ibland inte når drifttemperatur. Vad är det för regler som gäller för reklamation? Och vem åligger det att bevisa att felet är ursprungligt? |
|
| Det är väl vanlig konsumentköplag om du köpt bilen som privatperson av en handlare - tre års reklamationsrätt. Om felet visar under de sex första månaderna efter förvärv så ligger bevisbördan på säljaren att visa att felet inte fanns vid försäljningen, efter sex månader behöver du bevisa att felet fanns när du köpte bilen. Är ägaren en företagare så är det hårdare regler som gäller. | |
|
Ok, då ligger jag inte så bra till. Bilen blev tre år för ett par veckor sedan och jag har ägt den i drygt två år. Får hoppas på goodwill. Tack för svar! |
|
|
finns en inställning i idriven, där man ska ställa in lyset mot en vägg. hjälper nog kanske inte, jag har inte provat, vet bara att det fnns. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.