|
|
|
|---|---|
Transocean |
Remote / Connected är bara skit i alla fall om man kör Android som jag. Ja vad spelar det förr roll då om en "bil-app" inte är helt hundra frågar kanske många....jo jag kan inte styra laddningen på min BMW 530e, jag kan inte kyla ner den så att den är sval när jag kommer till bilen....BMW tror att bilen står där den stod innan jag körde 4 mil med den..... och fortfarande är det många som tror att det var tillfälligt att ratten/skärmen /halva bilen försvann från garaget ingen kände till utom BMW :-) Nääh Connected fick en snyggare design en vecka sedan....och sämre funktionalitet. Remote hänvisar varje gång till Android Play och BMW Connected när man försöker att kolla om man har ström eller ej.....skiter man i det så funkar den som den gjorde men visar fel position/ fel laddstatus/fel allt Idag körde jag bilen hem utan att motorn hoppa i gång...4 mil med AC hela tiden....när jag parkerat påstår biljäveln att jag har 13 el-km kvar....efter 2 timmar ingen status tillgänglig....Remote visar det den har visat de sista 24 timmar utan att fatta att jag kört bilen två gånger.... Försökte med PC:n.....Sorry. Due to server maintenance, it is not possible to access this page at the moment. |
|
Håller med dig till 100 %... Appen för Spotify på min Connected är minst sagt värdelös, för egen del valde jag ganska tunt med utrustning mot en roligare modell men H/K system ville jag inte göra avkall på. M.a.o. är musikupplevelsen viktigt för mig. Tanken/funktion att ladda telefonen i förvaringsfacket mellan stolarna är ju bra men eftersom appen är så j-vla dålig måste man hela tiden ner och rita där. För min del återstår att antingen skaffa en iPhone (alla säger det funkar bättre) eller eftermontera en hållare vilket känns oerhört onödigt. Men som sagt, hur kan BMW ens bara släppa en så värdelös produkt, för mig drar det ner helheten på bilen ganska ordentligt!! Sjöberg |
|
| iDrive uppenbarligen släkt med iPhone | |
|
Halvt O.T men om man nu skaffar IPhone, hur viktigt är det att ha Apple Carplay? Sjöberg |
|
| Jag har Carplay. Tycker inte det är något speciellt med det. Bra röststyrning men den mest uppenbara funktionen - att kunna köra Waze på större skärm - har Apple "råkat" glömma... | |
Verdi |
Jag har tappat kontakten helt med min bil... |
|
andreas_lofgren: Då är Carplay inte nödvändig, d.v.s. man kan köra Spotifyappen utan det? Hur upplever du annars att det funkar, problemfritt? Sjöberg |
|
|
Har inte Apple CarPlay men kan köra Spotify från mobilen på bluetooth, sätter jag i sladden kan jag styra Spotify med idrive. Får gå in på connected i idrive och starta Spotify appen där. Har iPhone och är nöjd med BMW appen. Funkar som den ska. Crille |
|
|
sjoberg: Utan carplay kör man helt enkelt musiken via BT eller Aux och styr via telefonen och med ratten. Carplay buggar mer än vad jag tycker man ska behöva acceptera. Ibland hänger det sig, ibland uppstår enorm seghet, ibland upptäcks inte telefonen när man stoppar in sladden. Säg att det blir problem 1 gång av 10 man stoppar in sladden. |
|
|
Ok, en fråga till bara... 😁 Måste man ha sladden i för att kunna köra Spotifyappen via idrive med en IPhone? Räcker det inte med blåtand? Sjöberg |
|
| Om du kör på "vanligt" sätt kan du byta låt med rattknapparna om du kör Spotifyappen på telefonen via BT. | |
Transocean |
På min G30 funkar Spotify endast med BT. Android då. Tycker det är lite magstarkt från BMW att marknadsföra den nya femman som "Best Connected Car". |
| Riktigt värdelös! Har androidtelefon som verkar fungera mycket sämre än Iphone. Hade uppskattat att BMW gick ut och sa det tydligt så man inte har några meningslösa förhoppningar. Mycket besviken! Appen glömmer bilen, Spotify kopplar ned. Helt meningslös. | |
|
Löste problemet nu genom att helt enkelt köpa en iPhone... Egentligen tätt kasst att man ska behöva göra så. Nu behövde jag iofs byta tfn ändå men att påstå att BMW och Android lirar bra är lika sant som att svensk sommar är solsäker😄 Nu funkar det åtminstone som det ska!! Sjöberg |
|
|
Är det bara för mej remotetjänsterna inte funkar för längre? Sedan uppadringem med ny design säger den bara "tjänsten inte tillgänglig just nu, försök igen". Innan funkad det minst 9ggr av 10 |
|
Transocean |
Jag kan nu återigen aktivera AC:n med hjälp av Android-telefonen men that's it. Ja ok jag har inte testat att tuta :-)Testar nu....och den tutar två gånger snabbt. Men det verkar vara helt vanligt att man inte får kontakt med bilen, att den i mitt fall (530e) visar fel laddstatus, fel plats o s v. De två, tre första veckor kunde jag styra allt med telefonen, sen dess har det tyvärr blivit si och så. |
| Någon som vet om man kan ha skärmdubblering av iphone till carplay? Skulle vara kul för att då kunna titta på youtube video eller annat för att bara kunna utnyttja det. | |
| På vilken bil, en standard F34? | |
| Ja på en F34 LCI -18. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.