|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en E39 -02 525 bensin, som gått igång sporadiskt men som slutade rätt snart. Provat båda nycklarna. Trodde först att det var startmotorn, säkringar eller tändlåset, men efter att ha kollat diverse el och provat att kortsluta reläet på EWS kortet med en 30A säkring och så snurrar startmotorn. Även läst ur felkoden EWS transmission / -parity 000080, med Carly nu. Har beställt antennen för nycklarna i ett desperat försök att hitta ett enkelt fel, men tror väl inte riktigt på att det är felet. Vad tror ni? Kan det vara lönt att beställa EWS3.2 Emulator? : Länk I så fall vad mer behöver jag? Något annat tips? //Lasse | |
|
Fick hem nyckelantennen och böt den. Första startförsöket gick inte, men andra gången jag vred om nyckeln startade bilen. Hurra!!! Har sen testat ca 20 ggr och starta och det har fungerat hela tiden. Var dock tvungen att ta bort batteriet en vända, då jag lånat det ur en annan bil. Nu när jag satt tillbaka samma batteri startar den inte igen. Suck. Nån som har en bra idé, hur man kommer runt EWS felet? EWS emulatorn verkar kräva ISN nummer. Hur får man fram det? //Lasse |
|
|
Udda felkod, jag hittar inget på den på google. Om det "bara" är en syncning kommer du kunna göra det med INPA. Intressant att se vad felkoden "heter" i Inpa. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.