|
|
|
|---|---|
| BMW orginal skinklädselvårdsprodukten Lederpflegemittel. Det ser ut som solkräm när man klämmer ut det. Det lukter som solkräm. Det har bra UV-skydd som solkräm. Är det solkräm eller? | |
| Om du tittar på innehållet så skulle jag tro att det inte skiljer särskilt mycket mellan lederpflegemittel och vanliga handkrämer... | |
|
Finns nog en viss del UV-skydd i det medlet så på sätt och vis kan man nog säga att det är en solkräm. Men inget som jag tror man ska använda på huden med det syftet. Precis som Alexander är inne på, så är det kanske mer eller mindre samma grejer i en handkräm och lederpflegen, skinn som skinn :-) Finns ju även en massa lädervårdsprodukter som kallas för lotion, precis som hand- och hudkrämer. Fast att köpa en solkräm och smörja in läderklädseln med skulle jag inte göra. Niklas Fransosen |
|
|
En solkräm var inte kompatibel med min ratt och växelspak i en tidigare bil - krämen löste upp lite av läderfärgen och jag blev ful om fingrarna och även växelspaken blev lite anfrätt i skinnet. jag fick jobba lite med andra lädervårdsprodukter för att få det snyggt igen. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.