AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.694

TIPS BMW X5

Hej forumet,
jag har funderingar på att införskaffa en BMW X5 år 07-10 , diesel känns uteslutet då min privata körsträcka är ca 1500 mil om året, bensinmodeller jag letar efter är 6:an samt 4,8 l V8:an vilken är att föredra ? Kända fel man ska se upp med ? Utrustningsnivå? Skillnader sportstolar , komfortstolar ? Mm .

Hälsningar

Johan
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hej jag sålde precis min 35d- -10
Den var sjukt trevlig att köra. Den hade då de självklara tillvalen: adaptive drive , active steering samt komfortstolar. En vän har en 07:a utan dessa och den är inte i närheten av samma känsla. Vidare har han den 3.0 bensin. Jag upplever den som slö. Törstig är den oxå. Ska du ha bensinare sikta på V8:an. Skillnaden i förbrukning är försumbar i förhållande till körglädje och prestanda. Alt den 35i som kom 2011.

Annars på dessa bilar så slits länkarmar och bussningar i framvagnen samt bromsskivor. Har fått byta på bägge mina X5:or vid 18-19K mil. Köper man en med lite mil så är skick och historik viktigt att ha koll på.

Lycka till!
Tack för ditt svar Gustaf 76.
Är sjukt nöjd med min 4,8.. Lika mäktig som den är att köra, lika mäktig är den att tanka..
Jag har haft min i 1,5 år och bytt skivor/belägg runt om och en kamaxelgivare..
Bilen har rullat styvt 21000 mil.

///Micke
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
@Micke
Lite nyfiken, hur mycket drar den blandat?
Fram och tillbaka till jobbet, knappa milen enkel resa, 1,9-2,0..
Långtur i europa i somras med en snittfart på runt 130, 1,6.

///Micke
Hej igen forumet,
nu står jag och väger mellan 2 hötappar en X5 4,8 som är som det verkar på utrustningslistan fullsmetad när jag kollat vin numret, har gått 19900, sen en X5 3,0 si med M- paket, 18 900 på mätaren, vilken och vad ska man tänka på ang respektive modell?
''
Hälsningar

Johan
Transocean
Ja veeåttan naturligtvis :-)
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
3.0 saknar vridet man vill ha i en sån bil men ändå drar den mycket. Samt Skiljer nästan två sekunder 0-100.
Men m-paket är trevligt. Det hade jag på min den ser ju betydligt modernare ut men kan vara en smaksak.
Har den inte det övriga som jag ser som viktigt så hade jag nog gått på V8.
V8! Den här typen av bil kräver kraft.

///Micke
Tack för era svar , återkommer när beslut är taget, Saab AERO 9-5 SC kommer att gråta men den stannar i familjen = ) , farfar om 3 månader = )
Hej igen,
tyvärr har det inte hunnit bli någon affär ännu utan jag är fortfarande i "sökartagen".
Har hittat en X5 hos en bilförmedlare i Skåne , någon som har erfarenhet ?

Hälsningar

Johan
To
7
TommyT
Mercedes S320 W220
Hur gör ni för att få era bilar att dra så mycket? Jag kör min 2008 X5 3.0 på 0.85 blandad körning. Kan det bero på att jag fyllt 60, och sällan kör över 200?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.