AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.599

F11 530d -11 comfort access och parking assist problem!

An
4
AndreasW87
530d F11 -11
Köpte förra veckan en F11 530d M-sport, nästan full utrustad. Men har nu stött på några problem.
Comfort access låser dörrarna när man går ifrån bilen, men när man tar i handtaget på förardörren så låser den upp bilen, men i samma ögonblick låser den dörrarna pånytt, så man måste öppna dörren den sekund som dörren är upplåst. Man hör hur bilen försöker låsa dörrarna pånytt och pånytt fast dörrarna är låsta. Nån annan som råkat ut för det?
Och parking assist är helt ur funktion, alla parkeringssensorer och kameror fungerar, men endå kommer det felmeddelande, parking assist ur funktion STYR SJÄLV. Har putsar alla sensorer och kameror men det hjälper inte, nån som har nån ide?
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Jag har liknande felmeddelanden från parkeringsassistenten. Dvs att den ger felmeddelande samma som för dig, när jag egentligen bara vill aktivera 360 kamera med knappen. T.ex för att se hur nära man kan köra det som är framför bilen. Min uppfattning är att det felar eftersom bilen just då inte är i fickparkeringssituation (körning under 35 kph inom 1,5 m från parkerade bilar. Inte att det är något egentligt fel på systemet. Har aldrig använt park assist som avsett

Länk
An
4
AndreasW87
530d F11 -11
Det är en ganska onödig funktion, men man vill ju endå allting ska fungera. Jag har testat både att stå stilla och köra sakta bredvid parkerade bilar, men den börjar inte söka efter parkeringsrutor. Det lär ska finnas ultraljudssensorer på framskärmarna bredvid sidoblinkers, som skall se tillgängliga parkeringsrutor, kanske dom har nått fel? Vet ej?
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Ett par videosnuttar som beskriver funktionen.
Länk

Jag vet inte var ultraljudssensorerna på sidorna är placerade på bilen. De är ju väldigt viktiga.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Vet inte vad ditt problem är och visst vill man att funktionera ska fungera!
Men man har dessutom nytta av den. Jag har park assist både på min 650 och 328. Även om jag har lätt för manuell fickparkering så använder jag funktionen regelbundet eftersom den fungerar imponerande bra i de fall förutsättningarna är uppfyllda.
An
4
AndreasW87
530d F11 -11
Tack för länkarna! Jag har läst i handboken hur parking assist fungerar men får inte det att fungera endå, måste vara nån sensor som strular..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.