|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har börjat få ett lätt klonkande ljud från framvagnen (tror det är vänster sida, svårt att höra men det låter mer i coupen än utanför), antar att någon bussning som gått och blivit gammal eller helt utnött. När jag böt till sommardäcken så försökte jag hitta något gummi som såg trasigt med allt såg bra ut, utan sprickor osv. Vad brukar vara typiskt för såna här bilar när det klonkar i framvagnen? | |
|
Var och hissade upp bilen, det visade sig vara stabilisatorstaget vänster fram som glappade, så nu är ett sånt beställt Länk |
|
| Är det något speciellt man behöver tänka på när man ska byta ett sådant stag? | |
Transocean |
Nej bara att ta av å byta. Stagets främsta uppgift är att föra oväsen när man kör över kumlock. |
| Får den nya delen imorgon, ska testa byta då :) | |
| På en elva år gammal bil kan det vara svårt att få av muttrarna utan specialverktyg. Jag har försökt 😣 Har du? I så fall: Hur gick det? Vilket verktyg? | |
| Det var inga problem att få loss den gamla faktiskt, hålla fast med en torx 20 på insidan av bulten och sen lossa med en ringnyckel. Torxbitsen tog sig lite stryck men de gick fint. | |
Transocean |
Ett stag kostar typ 50 spänn så sitter det fast så kan man med fördel bruka vinkelslipen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.