|
|
|
|---|---|
| Har ett litet problem? Tror jag iaf, när jag just har börjat köra så låter det ett litet plong från någon ljudindikator någonstans i kontrollpanelen, har aldrig hört talas om något liknande (iofs så har jag just skaffat min BMW också). Nämnas bör också att bromsskivorna och beläggen bak är helt slut (ska byta dem på tisdag) så bromslampan lyser konstant och bilen vibrerar vid inbromsningar. Tänkte att det kanske kunde vara någon varning typ att det är jävligt illa ställt med bromsarna, vad tror ni? Hjälp mig, är rädd. | |
|
Nästa gång det piper, eller "plongar", kolla vad klockan är. Den digitala klockan i färddatorn piper till 15 sekunder före varje hel-timme, precis som på vissa armbandsur. För att stänga av denna funktion så kan du kolla i intruktionsboken. Mvh Stoffe |
|
|
Och har du inte lust att kolla instruktionsboken så ska det stå "memo" på knappen du slår av/på denna funktion med. Min gissning är ändå att det är något annat eftersom det händer varenda gång du startar bilen(?). Har du yttertempmätare? Den ger också ett plingande ljud ifrån sig när temperaturen ute är under +3, dessutom går den över till att visa temperaturen i displayen. Iaf gör den så på vår e34... kanske inte riktigt samma sak, men kanske värt att kolla. Är det fel på yttertempmätaren kanske den tror att temperaturen är konstant under +3. /Mvh Zhivago |
|
| Hmm, låter mysko det där med att det skulle vara klockan, har aldrig varit så förr.. Och ja, jag har yttertempmätare, men den står på farenheit, och enligt färddatorn så är det (igår iaf) typ 40-45 F. | |
| När jag tänker efter så hände det alla gånger igår (det är inte alldeles när jag startat bilen, utan ett tag efter) och igår var det jävligt kallt, när jag kollade på termometern hemma så var det typ 6 grader eller ngt, och detta hände nån timme efter.. vid 1 tiden på natten typ. Kanske kan vara så att tempgivaren inte är exakt på graden.. eller så var det så jävla kallt igår.. :) | |
|
Det finns fler funktioner med "plong" också. Har du stora datorn (vet ej on den funktionen finns på lilla) kan det också vara en hastighetsvarning som "plongar" då du passerar en förinställd hastighet. Micke, M3 Cab -97 |
|
|
Jo stora datorn är det, men.. nej det kan inte stämma med hastigheten, har hänt vid helt olika hastigheter, en gång vid typ 10, en vid 40 och en vid 150.. |
|
| Vore kanske lite enklare om jag förstod färddatorn, den är isntsälld på Tyska, och jag kan fan inte ändra den.. har testat att göra som både inlägg i forum och tips och tekniksidan säger. Någon som har nån idé om varför det inte går? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.