AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.739

Låsbult = paj

ri
27
ricjuo
X3 2.0D xDrive F25
Hej,

Skulle efterdra hjulbultarna idag, då hände det som inte får hända.. min låsbultsadapter gick sönder..

Kan någon verifiera att detta är BMW orginal? jag letade efter något nummer på den, men kan ej hitta något.

Länk
McGuard, om nu inte BMW "brandat om de till BMW-original".
ri
27
ricjuo
X3 2.0D xDrive F25
McGuard är det som BMW kör med original va? Får svänga inom verkstaden så fort jag har möjlighet.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
När Mcguard-låsskruvarna levereras (som eftermarknadsoriginaldel/eftermarknadsdel eller vid nybilsleverans) skall det medfölja ett "kod-kort" för att kunna beställa nya låsadaptrar.

Det är väl dock mer regel än undantag att dessa kodkort försvinner omgående.

BMW är inte ensamma om att (numer) använda dessa Mcguard-låsskruvar och nästan alla däckverstäder svär åt den bristfälliga kvaliteten-/funktionaliteten hos dem - det är MÅNGA som har dragit sönder låsadaptern...minsta fel vid användning i form av lite smuts i spåren eller slarvigt isatt adapter = trasig låsadapter. :(

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Hej

Samma sak hände mig imorse! Hur löste du det?

Tack på förhand
ri
27
ricjuo
X3 2.0D xDrive F25
Hej Jarivan

Fick köra in till BMW verkstad, de hade en hel sats med olika hylsor som de testade och kom fram till vilken låshylsa de skulle beställa. Allt som allt va det smärtfritt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har gjort samma grej på BMW. Tror de tog 250 spänn eller nåt, det är iofs 5-6 år sedan.

-------
//Lövet
ri
27
ricjuo
X3 2.0D xDrive F25
600:- kostade det för mig om jag inte mins fel
Fo
74
Fogfighter
BMW X1 -13
Ser precis ut som det mönster jag har. Samma sak hände mig förra helgen.

Nummer 056 om jag inte minns fel. Stod inget på min hylsa utan fick testa med satsen de hade på Holmgrens Bil

Kostade 329:-

ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Åkte till BMW i Karlstad och jag fick en ny adapter för 200 kr. Det var smidigt fixat måste jag säga. Frågade dem om detta händer ofta så började verkstadskillen skratta...och jag tar det som ett definitivt JA!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.