AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.151

Är Bilstereon orginal?, e32, 750 -88

Th
593
Theobald
750ial -88
Undrar om någon vet ifall stereon som sitter i min 750 kan vara orginal? Det är en Blaupunkt Montevideo RCR87 (4x20w), ingen CD-spelare utan kasettband (C60,C 90).
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Jag hade en 750iAL från 1988 som hade en Bavaria C Electronic i sig som hade suttit i sedan bilen var ny. Din stereo känns nyare?
Th
593
Theobald
750ial -88
Jag vet inte vad som satt i 750:orna från den tiden. Kollade iallafall in kabelhärvan bakom stereon och det var som ett enda skatbo! Så det såg inte orginal ut! Bavaria C Electronic låter mera troligt!
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
BMW monterade INGA andra radio/stereoapparater än de som hette BMW/BAVARIA eller BECKER. (tillverkare var BECKER, Philips och Blaupunkt).

Sitter det tex. Standard-Blaupunkt (som är en av världens bästa apparater) eller något annat, är bilen producerad med SA-kod "Radiovorbereitung"! Dvs. den har en svart skyddsplatta i stereouttaget, från fabrik! Jag har en sån platta liggandes.... den är säkert värd 1500:- bara för att de knappt finns! BMW är präglat på den i stora versaler :-) Jag säljer den aldrig....

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.