|
|
|
|---|---|
| Undrar om någon vet ifall stereon som sitter i min 750 kan vara orginal? Det är en Blaupunkt Montevideo RCR87 (4x20w), ingen CD-spelare utan kasettband (C60,C 90). | |
| Jag hade en 750iAL från 1988 som hade en Bavaria C Electronic i sig som hade suttit i sedan bilen var ny. Din stereo känns nyare? | |
| Jag vet inte vad som satt i 750:orna från den tiden. Kollade iallafall in kabelhärvan bakom stereon och det var som ett enda skatbo! Så det såg inte orginal ut! Bavaria C Electronic låter mera troligt! | |
|
BMW monterade INGA andra radio/stereoapparater än de som hette BMW/BAVARIA eller BECKER. (tillverkare var BECKER, Philips och Blaupunkt). Sitter det tex. Standard-Blaupunkt (som är en av världens bästa apparater) eller något annat, är bilen producerad med SA-kod "Radiovorbereitung"! Dvs. den har en svart skyddsplatta i stereouttaget, från fabrik! Jag har en sån platta liggandes.... den är säkert värd 1500:- bara för att de knappt finns! BMW är präglat på den i stora versaler :-) Jag säljer den aldrig.... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.