AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.719

Bmw e90 PDC ur funktion, felkoder m.m.

Hej! Märkte nyligen att backsensorn inte piper längre, har inte fått upp någon lampa men testade att läsa av lite felkoder. Har ingen aning vilka som har med PDC att göra. Har googlat men blev inte nå smartare av det :/

* Code 00E594 - Telegram steering angle timeout
* Code 00E596 - Telegram beam assistant timeout
* Code 009CAB - A terminal 15 missing

* Code 00A0B5 - DFAHL cable break A0B5/signal detection speed error
* Code 00A118 - ASW signal detection speed error

Försökt att rensa koderna men dom poppar upp igen, testade att lägga i backen sen röra sensorerna och lyssna efter ljud men hörde absolut ingenting från någon av dem.

Utöver backsensorn så har jag inte märkt något annat fel

Mvh Lindqvist
Hej,

Jag googlade på den första felkoden och hittade - förutom din trådstart på garaget.org - den här tråden:

Länk

Den kan ge dig en liten ingång. "Fotrumsmodulen" är tydligen inblandad just för den nämnda koden. Kanske PDC:n har något med den (modulen) att göra?

Men läs länken, så kanske du kommer på något.

Sen kan du googla vidare på "bmw dtc....." där du ersätter punkterna med aktuell felkod. Det finns mycket att läsa, även här på AP, såg jag.
Tyvärr (eller snarare dessbättre) har jag ingen egen erfarenhet av det problem du frågar om.

De sista koderna i ditt inlägg borde indikera något märkbart fel, tycker jag. "Kabelbrott" och "speed sensor", t ex.

/Lennart
Hej!

Läst att många rekommenderar att byta batteri pga det kan ge många fakekoder.
Känns som att om fotrumsmodulen skulle vara trasig så skulle fler saker slutat fungera.

Testar att byta batteri och hoppas det hjälper något. (Använder inte backsensorn så gör inte så mycket om det bara är den som inte fungerar)¨

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.