|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada BMW fantaster. Jag måste inom en snar framtid byta silentblocken på min 525 och undrar då om M5 ans silentblock är styvare el något och om dom passar min kärra i sånafall. Måste förövrigt säga att detta är mitt första inlägg här och tycker att bmwpower.nu är helt suveränt. Mvh Garre | |
|
Hejsan! I Motor Nord katalogen så står det att bakbalksfästet/silentblocket som dem säljer passar alla E34,det borde då oxå passa M5 E34:a iom att det inte stod något om undantag för den vagnen och således icke vara av annat material än dem övriga E34 blocken. Mvh Janne. |
|
|
Garre- Ring till Turbo Center i Tullinge och prata med Claus! Han har det du söker. De tillverkar dom själva eftersom ingen annan gör det! Har själv sett skillnaden mellan med och utan. Otroligt! Han har dem på sin egen 540. Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
| sen är det bara att göra så här: Länk | |
|
Gör INTE så, mycket omständigt sätt att byta silentblocken på. Jeppe |
|
|
Oj, såg nu att jag knappade för fort. Omständlig heter det ju, sorry! Jeppe |
|
|
Dandelue- Vet du vad det är för material dom använder? Har lite funderingar kring detta, för till rally/racing bilar vet jag att det förekommer teflonbussningar. Men frågan är om inte det blir lite för styvt, man vill ju ha lite komfort kvar. Garre |
|
Tigerr |
Jeppe -- Det heter OMSTÄNDIGT.. :) Tigerr |
Tigerr |
Vad är ett silentblock!? Tigerr |
|
Garre- Vet ej exakt vad deras är gjort utav, men inte är det teflon i alla fall. Det är någon form av väldigt styv gummi som gör att allt blev riktigt styvt. Ring dem så får du höra. Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
Silentblocken är de stora fästena till bakaxelbalken. Vad ordet omständigt betyder vet jag däremot inte, det är för mig totalt okänt, jag råkade bara skriva fel. Ordet jag syftade på var som sagt "omständligt", betyder ungefär: krångligt, invecklat. Jeppe |
|
|
försök att slå upp omständligt in en ordbok... |
|
|
SAOL säger: omständlig -t -are adj. alltför utförlig, mångordig, långrandig; invecklad :) /Kalle |
|
|
Precis, försök däremot slå upp omständigt! Lycka till! Jeppe |
|
|
Tack Dandelue! Ringer dom nog imorgon och hör, för det börjar att bli lite läskigt att köra. Fick göra en "mindre" undanmanöver idag på motorvägen med full ABS pga en Opel Corsa som fick för sig att köra om en bil med släp, det känndes väldigt vingligt kan jag säga. Garre |
|
|
Omständligt omständigt, Tarzan325 & Jesperado faktum är att ni har båda fel, eller rätt, enligt svenska akademiens ordlista online, så funkar båda stavningarna. Förvånade mig med eftersom jag aldrig sett stavningen omständligt, man kan kanske konstatera att den är onödigt omständ(l)ig?;-) Länk |
|
| tigerr- det heter OMSTÄNDIGT med 100% säkerhet, omständig finns inte utan det närmaste du kommer är omständigheter. | |
| tigerr- det heter OMSTÄNDLIGT med 100% säkerhet. | |
|
Formen "omständig" är avskaffad numera, det enda språkligt accepterade ordet är "omständlig". Jeppe |
|
|
Silentblocken = Bakvagnsbussningarna eller hur ??? ____________________________________________ Länk KÖPES: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.