|
|
|
|---|---|
|
Hej har haft några med trafikanter som legat bakom mig till jobbet som har sagt att jag har disco i den vänstra inre baklampan. Det är ju led i dessa kan det vara någon drivare som ger sig tro? någon som råkat ut för liknande erfarenheter? dyrt? Bilen 520d F11 -11 //Henrik | |
| Hade det på min e91:a. Bara att byta hela lampinsatsen. Kostade ca 1100 SEK till min bil. | |
|
Hej, Känner du för att meka, kanske detta kan vara något att titta på? Länk /Lennart |
|
|
Byte också hela innersatsen. Lätt att byta själv :) |
|
|
hej En liten uppdatering. tog bort lampinsatsen och satte 12v på kontakten och kunde konstatera att när man rör på driver kretskortet så blicka led belysningen. jag såga försiktigt ut kretskortet så jag fick det löst och då funka led belysningen kanon, så det är något som kortsluter alternativt jordar ner kretskortet där det sitter. limmade fast det med limpistolen och den funkar kanon så nu kan man köra bilen tills man köper en ny lampinsats //Henrik |
|
|
Grattis och tack för din återkoppling! Den kanske dessutom kan motivera fler i liknande situation att göra likadant Det är en härlig känsla när man med lite händighet kan laga istället för att köpa nytt (av samma halvdana kvalitet). /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.