|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Vad för olja ska man ha i en 525i 2002? Är en gammal "häck" så tänker inte slå i för 200 kr litern 😁 Har kondens i oljelocket, inget vatten i oljan på stickan vad tror ni detta beror på? Har stått oanvänd utomhus närmare tre månader nu. Tacksam för tips |
|
Kondens under locket är standard om man inte kör den varm en längre tid. Blir problem till vintern om det fryser i Vevhusventilationen... Googla. Köp ett bra filter och en olja som uppfyller kraven i manualen går det bra, det blir inte så dyrt. // Magnus |
|
|
Jag kör med MANNOL 5w-30 från tyskland Länk Helnöjd, kört med den oljan i ca 6000 mil och brukar slänga i den i de flesta bekantas bilar också när de vill ha hjälp med oljeservice. priset ca 60-50 kr/liter beroende på mängd man köper. dock krävs det att man kan lite tyska |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag har tillgång till mobil1 5w40 den borde väl funka bra? Hoppas kondensen beror på korta sträckor då. Tänkte jag servar upp den och kör den till och från jobbet en tid så den får rulla lite. Har knappt 4 mil enkel väg så ca 40 minuters körning på förmiddagen och på eftermiddagen blir det ofta närmare en timme så borde ju vara lite bättre. Vet någon om man kan eftermontera isofix i E39? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.