|
|
|
|---|---|
|
Hej. Satte på sommardäcken på bilen för ett par veckor sen och blev snabbt påmind om mina skitdäck jag har. Köpte dem nya hos euromaster för 2 år sen, märket är sunfull. Enligt gubben där så skulle det inte vara någon större skillnad mot Michelin, Continental m.fl och priset avgjorde då. Nu är jag spytrött på dem för bilen vibrerar och vägljudet är högt. Vinterdäcken är flera gånger bättre så jag vet att der är sunfull-skräpet som spökar. Så vilka däck rekommenderar ni att jag ska köpa? Fundera på continental premiumcontact 6, 235 45 17. Några tankar om dessa? Länk | |
|
Länk jag hade alla dagar valt Michelin Primacy elelr Good year asymetric 3 som jag vet är fupse rtysta då jag kör själv med såna. continetal är bra däck men aldrig åkt i en tyst conti däck.. Conti du länkar till är dessutom 100 kr billigare på bythjul du sparar minst 400kr |
|
| Dessa Länk jag satsat på absolut annars desssa Länk lycka till men GY är tystast. | |
| Länk | |
|
Spelar goodyear i samma liga som Continental och Michelin? Tänker mest på rundheten efter 2000 mil eller så. Ljudnivå bör väl inte vara jätteskillnad? Bythjul lägger till frakt så i slutändan blir däckonlie billigare |
|
| Michelin, GY, Conti dessa premium däck. jag har pendlat mellan Michelin och GY i snart 20 år och aldrig blivit besviken.. | |
|
Ok, grymt. GY är ju drygt 200kr billigare per st samt lägre ljudnivå. Får nog bli sådana. Tack för hjälpen! |
|
| Du kommer inte att ångra dig. lycka till | |
|
Jag hade Michelin PS4 i den dimensionen på E39:an och kan utan tvekan säga att de var de bästa däck jag har haft! Jag skulle satsa på PS4! Komfortabla, supergrepp i både väta och på torr väg. Dessutom slets de långsamt... Kanske kostar några kronor mer än konkurrentmärkena, men håller längre = lägre milkostnad. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag har Continental Premium Contact 6 (XL) 235/45/17 på min E39 525 touring. Fantastiskt sköna och tysta. Absolut toppklass för daglig körning. Gå på premiummärken. Det är bara fyra små kontaktpunkter mellan bil och asfalt. | |
| Jag kör på Nankang respektive Hankook på mina E39, o de är inga 520i. Funkar kalas! | |
|
Gillade inte Goodyear på min e39 utan tyckte Continental och Michelin var bra mycket bättre. Mycket mindre spårkänsliga. Värt några öre extra per mil. // Magnus |
|
|
Väntar på att mina nya Michelin Primacy 4 ska bli levererade till min L7, ska bli kul att se. Mina tidigare erfarenheter av Pilot Sport 3, Primacy 3 och Premium Contact 5 är positiva, Michelin har haft längst livslängd. Lycka till! Asken |
|
|
Jag har jobbat på däckverkstad, continentalägd, men jag måste ändå säga att alla kunder som kommit in med michelindäck är 9/10 gånger dom som säger att däcken håller väldigt länge. jag har till och med själv börjat köra mina bilar på michelin och tycker att de verkar hålla längre än vad jag är van vid. har givetvis ingen statistik på detta utan det är bara min enskilda bedömning |
|
|
Har kört Hankook ventus S1 evo 2 , Vredestein Ultrac Vorti, Continental Contisportcontact 3 på M5:an bak nu under mitt ägande. Håller med min körprofil ca 700mil.. Ingen skillnad mellan däcken vad gäller hållbarhet, möjligen att Contidäcken höll något sämre, dock var den MO(Mercedes specifika däck) märkta så det kan ju berott på det..bl.a. Greppnivån var iofs något vassare på Contidäcken än Hankookdäcken, iaf på torr väg. Vredestein däcken var bra, hyfsad ljudnivå, ok grepp i förekommande väglag etc. 700 mil verkar vara det som gäller innan det blir "hyland" bak...Kör något hårdare med denna bil än normalbilisten ska väl tilläggas. Fram har jag fortfarande mina Contisportcontact 3(245/40-18) som jag handlade 2014 tror jag det var. Ligger nu strax över 3 mm på mest slitna stället..snart dax att byta där också iofs. Nu beställde jag Michelin PS 4 bak(275/35-18)..får se om allas lovord gällande Michelin håller :) Det andra E39 bilarna jag har håller däcken så länge att jag glömt vad det är jag har..nästan. Nåja..205/65-15 Goodyear Efficient grip performance på 523:an och Vredestein Sporttrac 5 på 520i. Ingen anmärkning på däcken, tysta,slits lagom snabbt, greppet tillräckligt etc..nöjd! Svårt med jämförelser, men jag har mest fokus på M5 vagnens däck och egenskaper. Däcken på den bilen hinner inte bli gamla s.a.s.. Mvh Janne. |
|
|
Janne, det finns risk att bilen kommer att bli "spårig" när du blandar däckmodeller fram- och bak, särskilt när framdäcken är nästan utslitna (=styvare gummi gentemot färska bakdäck med mycket mönsterdjup och mer rörlighet i gummit pga. det). Så om bilen uppträder "obra" efter bytet, byt även framdäcken (till samma modell)... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo...vet om att det kan bli lite "vingligt", men jag får iaf en hint om jag ska investera i PS 4 även fram, men det tror jag blir först våren/sommaren 2019. Men visst, blir köregenskaperna helt "åt pipan" nu så får jag byta även fram ganska omg.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.