|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon vet vad det ska vara för avstånd mellan ABS givarens och ABS ringen bak på en 330d e46 2001 Just nu har jag 12mm med dom nya ABS givarna installerade Tack på förhand | |
| Oj...Det låter galet mycket. Brukar röra sig om 1-2 mm (generellt, inte specifikt E46) | |
| Jag tror INTE att givarna kommer fungera med så stort avstånd. Finns dock olika typer av givare. Givarna till min gamla bruxis har iaf ca 1 till max 2 mm avståndet till impulskransen, de kan i praktiken vara "hur nära som helst" så länge de inte tar i. Däremot tippar jag att det slutar fungera vid ett avstånd på 3-4 mm? | |
| Jo jag har allt fått fel givare levererade. Men vill ha ett foto eller någon som vet avståndet | |
| Är ju bara att jämföra med en gammal givare? Mät längden mellan "fäste och topp"? | |
|
De sitter nära kransen! När kransen har fått lite för mycket rost på sig brukar de slipa ner toppen på givaren... Så säg någonstans runt en mm. luft mellan givare och krans. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Du har nog tyvärr fått fel givare. Hade samma bekymer ifjol, just 330in runt 00-01 har drivaxlar med mindre diameter på knutarna. Var har du köpt dina givare ? |
|
| Köpte mina givare på bildelaronline24. har renoverat bilen under 2 år så inte lätt att titta på dom gamla givarna då dom är slängda för länge sedan | |
|
Oj, missat att du svarat. om du söker på mitt användarnamn hittar du en tråd ang. givarna från ifjol. Jag fick pga tidsbrist köpa ifrån bmw.....det blev liite dyrare ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.