AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.271

Bmw 325 cab -04 Vad tror ni om den bile?

Sida 1 av 2
Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Länk

Vad tror ni om den?
Är den värd mellan 60.000-65.000kr?
Var och kollade på den idag!
Tycker den ser fin ut. Var med i en liten krock så den är omlackad.
Hej! Jag köpte en 325a förra året 04a, kolla noga allt, jag har åkt på reparationer för runt 20 tusen på 10 månader och har fortfarande mycket kvar att fixa innan bilen går som jag betalade för. Kan finnas många dolda fel som plötsligt dyker upp efter hand. Säljaren visste detta därför sålde han bilen.

/H
Oj kollade annonsen, jag hade aldrig i livet köpt en smg1 inte ens smg2 som jag har haft ett rent helvete med på min 05a svensksåld där jag fick byta rubbet då bilen hoppade över växlar, det gick på nästan hundra tusen .Sedan jag köpte en manuell så mår jag mycket bättre, detta är ett råd från en som har gått igenom allt när det gäller växellådor. Köp en manuell det är bästa rådet jag kan ge dig.

/H
Ser att det inte sitter en orgnavi i (dynavi kanske) inte jämnförbar med org, mycket plastigare och ger ett billigt intryck.

/H
Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Hej!
Jag är också orolig för den lådan. Den växlar jätte fint, men som du skrev den är inte pålitlig.
Jätte svårt att hitta en fin cab bil. Jag har kollat på 5st. och alla var otroligt slitna.
Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Har kollat på den också Länk
Den ser fin ut, går bra också.
Det som var märkligt är att länkarmbussningar var helt slitna och ABS/Antisladd lampa lyste fast den har går igenom besiktningen utan anmärkning.

Sammanfattningsvis, importerad, fräck m3 spoiler som inte matchar färgmässigt, svarta backspeglar, dynavi eller liknande en tiondel i nyinköp mot en orginal, fräcka fälgar hmmm och smg varningsklockorna ringer i rött sken!

/H
Ja jag åkte på att byta mycket i framvagnen på min 325, mitt råd till dig försök hitta en orgbil, allt kosmetiskt som sitter på en bil var försiktig, om du är bekant med säljaren och kan historiken på bilen är det en annan femma.
Leta efter andra objekt det dyker upp när du minst anar det är mitt råd, detta efter en mängd egna misstag på grund av iver.

/H
Den hade jag i så fall hellre köpt originalskick vanlig aut också bättre, sedan skall du vara medveten om att felen på dom här bilarna börjar dyka upp vid 15-16 tusen mil och då kan det kosta rejält, så försök om du har möjlighet att handla en som gått runt 9-10 även om dom blir lite dyrare och om du kan lägg dom pengarna.

/H
Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Han har bytt rätt mycket på den svarta 325, senaste han gjorde var byte av servopump.
70.000kr vill han ha i dagsläge, men som jag sa ABS/Antisladd lampa lyser.
Det kan vara allt från abs givare till styrenhet.
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Kostar en 330 E46 cabbe under 80k är det generellt en del fiffel/fel med dem tyvärr.

Som /H skrivit, den första är ju rena mardrömmen.
Notera även ett fult mekonomen-utblås som är snett monterat.
Inget m-paket original heller.
Usch.

325:an känns som motsastsen, allt verkar vara original förutom tattarstereon.

Jag skulle dra mig för att köpa vilken BMW som helst (förutom gamla med DIN-stereos) med utbytt stereoenhet mot valfri skitpryl från Kina med touch, blåtand och inbyggd fax med fjärrkontroll.

Ofta är det klåpare som satt dit dem med en installation som inte liknar annat.
Den svarta har org navi också, gör en test så långt det går och ge honom ett pris runt 75, 90 verkar högt.
Jag kollade en cabbe i Kalmar förra våren riktigt fin 9,000 mil 02 import 92 tkr.

/H
Ok 70 tkr ja det är väl inget att säga om priset, har du möjlighet att kolla upp bilen och dess eventuella fel så är du säkrare.
Där har du en fin sommarbil . Men jag hade väntat och kollat en månad till kanske dyker upp en jättefin exakt som du söker.

/H
Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Den svarta släpper han för 70.000kr just nu.
Med blocket garanti som funkar bra, så kan du ta ev kostnad via försäkring om han går med på det!

/H
3 ägare på 11 år verkar ok, kanske 1-2 i Tyskland

/H
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Här är också en jävla tomte: Länk

Det enda som är M-sport är ratten och eventuellt läppen på bagageluckan, i övrigt är allt original, inte ens sportstolar.
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Kan inte låta bli, det blöder ur ögonen: Länk
Haha Tomten som tycker han har mpaketet har jag skrivit till i veckan och förklarat vad mpaketet är, hänvisade till annonsen under, han vidhåller att han har mpaketet 2!

/H
GTR en ja det är bara ledramp på taket som fattas, många hål i den bilen!

/H
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Edin

Du skulle köpt min när du hade chansen .....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.