|
|
|
|---|---|
|
Displayen fungerar men det händer inget när jag vrider eller tycker på idrive-hjulet. Vad är det vanligaste felet? Hjulet eller något helt annat? | |
|
Något annat. Det hände någon gång på min -04, men ”reparerades” genom att lossa på batteriet. IDriven var då helt död och utan motstånd när man vred på den. |
|
|
Har testat att koppla ur batteriet utan resultat. Även köpt ny iDrive hjul på skroten med samma resultat - händer inget. Fler tips..?:) |
|
|
Viktigaste frågan glömde jag, men det har du förhoppningsvis koll på redan. Är batteriet fulladdat? Det var länge sedan jag hade problemet på min dåvarande E60, men det hände som sagt var ibland och fungerade efter frånkoppling av batteriet alt om bilen lämnades länge. Jag vill minnas att det löstes permanent med en garantiuppdatering av programvaran. Det var över tio år sedan och den uppdateringen borde du ju ha sedan länge. |
|
|
Har laddat batteriet ett bra tag. Det är inte allt för gammalt heller. Finns det någon speciell säkring man bör kolla? Knappen för varnings-blinkers samt låsknapp fungerar inte heller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.