AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.558

Höjdskillnad E61 M-Sport

Ända sedan jag köpte min E61 M-Sport har jag retat mig på att den är ca 1 cm högre på vänster sida bak jämfört med höger sida.

Innan jag hämtade bilen efter köp byttes vänster luftbälg pga läckage. Jag tänkte att de kanske har satt dit en luftbälg från ett standardchassie. Så jag bytte luftbälgen till en från en M-Sportmodell men den är fortfarande högre på den sidan.

Finns det något sätt att sänka vänstra sidan med? Stag, program....
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
På den Mercan jag tidigare hade med luftfjädringen kunde man justera fjädringen med serviceverktyg på verkstad. Alltså ställa höjd och balans. Antar att det är likadant för BMW.
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, du kan justera luffjädringen med INPA (jäv):
Länk

Mvh Ola

Min bil:
Länk
olaO: PM
St
94
Strålaren
E61 523i -06
Min bil är också lite högre på ena sidan.. Men så vitt jag vet kan man bara justera höjden på båda sidorna samtidigt och inte individuellt? Jag har justerat ned höjden i Inpa en gång men minns inte riktigt hur det såg ut.. Det kan inte vara så att karossen är skev eller nåt sådant då?
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Strålaren, man kan justera sidorna individuellt i Inpa.

Mvh Ola
St
94
Strålaren
E61 523i -06
Jaha vad bra, det måste jag i så fall testa. Tror det skiljer ungefär 1 cm eller någåt sådant. Tittar man på bilen bakifrån kan man se att den lutar lite lätt åt vänster. Kan rapportera hur det gått när jag testat.
St
94
Strålaren
E61 523i -06
Blev inget test för den var ju bra när jag mätte på plant underlag. Måste vara min uppfart som är skev..
Sådär är min bil också: Ibland står den plant, ibland känns det som om den är lägre på ena sidan.

Jag har inte lyckats få INPA att fungera än så jag har inte lagt något större engagemang i det hela...
St
94
Strålaren
E61 523i -06
Kanske är en tolerans på +- 5 mm eller så på var sida och ibland står de i var sin ände?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.