|
|
|
|---|---|
|
Hej Vet inte riktigt vart jag ska skriva så jag tar det här. Hur många mil kan en välservad e46 320i från 2003-04 hålla? Tänkte köpa en med 25-28 tusen mil på nacken men frågan är om det är värt mina 30-35 tkr. | |
|
Låter spontant som ett rejält överpris till att börja med! Halva pengen är mer rimligt för de årsmodellerna/miltalen... Men de håller bra om de servas regelbundet. Vår 320i E46 -99, hade gått nästan exakt 40.000 mil när frugan klippte ett vildsvin och bilen skrotades ut. Då gick den fortfarande förvånansvärt bra i det mekaniska och motorn hade inga oljud och drog ingen olja mellan servicarna - dock hade rosten börjat krypa friskt i plåten...vågar nog påstå att just rosten är det största problemet på E46:orna generellt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| 60000 mil håller motorn alla gånger om den skötts korrekt med rimliga oljebytes intervaller. Bussningar/dämpare/leder är ofta "tvärslut" efter ca 30000 mil, även om det inte känns/märks. Men monterar man nytt så blir skillnaden tydlig. | |
|
Länk Är det värt mina 36000kr för denna? |
|
|
Nä, det är ett fantasipris! Runt 20.000-25.000 om den är väldigt fin och utan synlig rost är mer rimligt. Har den synlig rost eller är lite sliten i övrigt är nog under 20.000 kr mer rätt pris...bilen är trots allt 15 år gammal och har gått nästan 30.000 mil. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Spontant känns den här mer rimligt prissatt: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svar, Jag är ute efter en 320i sedan -04, -05 i svart färg, helst M sport men funkar utan också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.