|
|
|
|---|---|
|
Sitter och funderar på om jag ska göra nånting av E34an. Funderar på att hinka ned en raksexa i den. Bara en slö 1,8 i den nu men sugen på något mer ;). Men i tanke på motorval så sitter jag och funderar. Måste ju skaffa en som går att använda till katalysator på besiktning. Sen riva bort den sen. Men iallafall, mitt favorit motorval är ju M30in. Men den är ju så ovanlig nu och så dyr att få tag på så det är nog bara att glömma. Men sitter och pendlar mellan M50B25 vanos eller utan vanos. Eller M54b30/b25 eller liknande. Vilken ska man välja, vilken håller bäst och krånglar minst. Vet att M50 har ju gjutjärn block och håller för mycket turbo ladd om man ger sig in på att turboladda. Men är ju som lättast att få tag på en 525/530 e39 som är rostig ganska billigt. M52 hör jag så många säger är så klena aluminiumblock på så över 0,5-1 bar nånting så far blocket. M54 har dem väll monterat in foder i så den ska kunna ta ganska bra med ladd. Men har den lätt för att rycka gängorna ur blocket? Tanke på aluminium? Om man turboladdar, vad kan man ta ut ur båda så att dem håller att köra med typ dagligt? M50 borde väll ta vad som helst nästan. Funderar på kring 400hk för det verkar många skriva är en barnlek för båda. Men är det någon som är duktig på dessa motorer och vet för och nackdelar. Om så vara, vad är ett bra kit för att få ut 400 kanske 500 ur någon av dem. Om dem nu håller för att kunna köra som en brukis, bra kombination på storlek på turbo och spridare, databox? Vad finns det för någon bra? Behöv man fippla något med kamaxlar och ventiler? Vad för toppbultar ska man använda? Måst man då köra dubbla elpumpar? Aldrig gett mig in på att turboladda BMW, bara sugtrim har man hållit på med, så man får väll börja med det någon gång. Så om det är någon som hållit på med detta får den gärna höra av sig med tankar och åsikter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.