AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.640

BMW Z4 mindre problem

God kvällssamhälle;)

Min BMW Z4 E85 har några problem att börja på morgonen; och en vän som känner till mekanik, rådde mig att byta spolen ... Självklart fick jag inte veta med min vanliga underleverantör, så jag slog på internet och letade efter det här dyrbara stycket.

Igår hittade jag den här sidan Länk men jag vet verkligen inte vilken som ska väljas och om det verkligen finns en skillnad mellan varumärkena som Visas bortsett från priset självklart!

Kort sagt, jag skulle vilja ha din åsikt om det
Och tack på förhand :)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det verkar vara en av Autodoc:s "hundra" varianter av hemsidor med exakt samma innehåll/pris...

Det man måste vara observant på när det gäller dem är att de gärna byter ut beställda produkter mot sitt eget "skitmärke" Stark (som är re-brandade Kamoka-delar) under förevändningen att Stark-delen är dyrare, vilket i sin tur beror på att de är sjukt högt prissatta och ingen annan säljer "Stark" - priset borde vara i paritet med Kamoka eftersom det är sådana delar.

Påtala för kundtjänsten att du INTE vill ha delar utbytta utan ditt godkännande, efter du lagt beställningen.

Märken som fungerar bra när det gäller tändspolar och liknande:
Bosch
VDO-Siemens
NGK
Denso
Beru

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Taffligt försök för att få kunder till den sidan?
En webhandel som dessutom visar mängder med felaktig information när man söker på en av mina bilar!
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Undrar om inte Biltema har BMW tändspolar...runt 270-280 kr / st.

Borde funka
Själv hade jag aldrig satt i några look-alike tändspolar troligtvis made in China från Biltema. Ifall du har brist på pengar för att köpa riktigt, åk till bilskroten. Då vet du i alla fall att det är tändspolar med kraftfull gnista motsvarande BMW's krav.
Min uppfattning är att de europeiska märkena Bosch och Beru är bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.