|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Kollar på en E60 530D från 2006. 25.000 mil. 8 ägare varav senast sedan 2013 Dakotaläder, stora CCC med navi, Hi-Fi paket, välutrustad. Servad privat sedan 2014. 65.000kr Jag räds ej dieselförbudet. Vad ska jag kika på? Vandrande varvtal vid konstant hastighet läste jag mig till i en beg guide. | |
| Varför en diesel och inte bensinare? | |
|
Håller med dig om att inte rädas dieselförbud men däremot så skulle jag titta på en 535, nästan samma pengar men mer roligt. Vandrande varvtal, sätt farthållaren och håll koll på varvräknaren, den ska inte vandra fram och tillbaka på rak väg. Navigatorn (huvudenheten) kan strula och starta om sig vilket är dyrt att laga. Ett vanligt fel är att termostaterna (finns tre, motor, egr samt vxllåda) blir dåliga och motorn inte når arbetstemperatur vilket kan leda till problem med partikelfiltret. Swirlflaps i insuget kan lossna och orsaka motorras men oklart hur vanligt det är, går att montera bort dem om du blir orolig. I övrigt så är det en hållbar bil, mkt trevlig motor och växellåda. Är det en import så kan du nästan räkna med att milen inte stämmer, det behöver inte vara något problem men kan vara tänkbart. Bra om du har någon dongel att läsa felkoder med. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.