|
|
|
|---|---|
|
Hej har nyss fått mina framskärmar omlackade och har några funderingar till någon med erfarenhet om lackering ! Färgen är topas blå met förresten jo det är så att de gamla stenskotten syns genom den nya lacken lite märkligt för min del ? Är det normalt att det blir så ? Samt det har blivit lite dammnoppor , skall försöka våtslipa bort dem ! Är det vanligt med damm noppor ? Mvh Anders | |
|
Är det en seriös lackering som gjorts ska det inte finnas några defekter som du nämner. Gör om, gör rätt. // Magnus |
|
|
Ja precis min tanke ! Kan tycka att jag är lite väl noga emellanåt men i det här fallet känns det fel !! |
|
| Håller med. Om det inte är grannen som hjälpt dig för kompispris, reklamera. | |
| Dammnoppor av "normalstorlek" o inte fler än 10 per (vertikal!) panel våtslipar man bort lätt, något lackfirman borde gjort innan de lämnade ifrån sig arbetet. Stenskott som syns igenom är inget annat än ruttet underarbetet, gör om gör rätt. Dammnoppor på de horisontella panelerna (tak främst) brukar kunna vara fler till antalet än 10, men samma där så länge de är av "normalstorlek" så är de korrigerbara. | |
|
Tack för bra info Dawwe och stöttning av er andra är värt mycket ! Kan härmed meddela att jag kommit till en förliknelse och fått igen en stor del av utlagd summa samt jag avbrutit vidare samarbete med denne lackerare !! Har tappat förtroendet trots att han erbjöd sig att rätta till saker och ting blir det ingenting av . Blir så ..... irriterad när folk inte ger korrekt information samt icke gör kvalitetsjobb . Man skall hålla på att ansvara för kvalitetsgranskning i parti och minut samt åka tillbaka och klaga hela tiden vart har moral och etik tagit vägen ?? |
|
| Tyvärr måste jag hålla med. Känns som man behöver tokgranska vad än man lejer bort. Det kommer många gånger till punkten att man börjar fundera om det är en själv det är fel på men erfarenheten man har av fuskjobb och kapade hörn gör ju att det blir så... | |
|
Ja nu har det hänt ytterliggare grejer på skärmarna där jag hade innan omlackeringen galvblåsor har jag nu endast 4 dagar efter omlackering med underjobb fått uppkomst av blåsor igen dock än så länge av betydligt mindre storlek men antalet ganska stort fördelat på 4 - 5 ställen på skärmkanterna fast lackeraren påstod sig ha rengjort ordentligt med först den roterande grå svampen eller vad man skall kalla den samt sen roterande stålborste sedan epoxi grundlack !! Har även fått att det luktar kraftigt med färg fortfarande varje gång jag tar bilen efter den stått still brukar det vara så ? Blir illamående och yr p.g.a detta .Tycker att lukten skulle ha försvunnit 5 dagar efter lack ?? |
|
| Det kan vara så att den nya grunden inte är kemiskt "kompatibel" med den gamla och att därför uppstår nån form av reaktion? Det låter som att skärmarna måste slipas ner igen o lackas om med "andra prylar"? Jag har själv råkat ut för dessa blåsor (eller om det var rost?) du nämner på en E36 jag lackade om för ca 15 år sedan. Blåsorna kom efter ca 4 månader, på en panel som innan lack var helt rostfri... Problemet åtgärdades på garantin, minns dock inte vad som var orsaken till blåsorna. Efter omlack så blev det bra! Jag brukar säg att kvaliteten på en omlack vet man först efter 2 år, har det efter den tid inte uppstått sjunkningar, resningar eller andra "lustigheter" så har firman i fråga gjort ett bra jobb. | |
|
Låter vettigt att det är nån kemisk reaktion som bildat blåsorna ! Kanske var epoxi grunden som de använde som ej lirade ihop med befintlig grundfärg !! Sen är det ju färglukten som aldrig verkar gå ur bilen vad kan det bero på hade de dörrar fönster öppna när de lackade tro som gjort att färglukten satt sig i kupe’n ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.