|
|
|
|---|---|
|
Det börjar bli dags att sälja min BMW som jag haft i drygt 7 år. Jag är 3:e ägaren och har haft den från 15000 mil till 23800 mil som den gått nu. Det finns ingen synlig rost på den, men den är bättrad på bagagelucka samt vid kofångare bak och på framdörrarka, men klarat sig bra med tanke på att den är från 2003. I övrigt går bilen bra och jag har bytt allt i framvagnen utom fjäderbelagringarna samt servad varje år efter runt 1200 mil. Jag har kikat på blocket och tycker att prisbilden är rätt så spretig, vad kan man tänkas få för en fin men inte mintcondition 530 e39? | |
|
Sedan, Touring, färg, klädsel, utrustning, besiktigad senast, skattad? Relativt nybesiktigad och skattad, sedan 12-15´, Touring 15-20´ kanske, om den ger ett gott allmänt intryck... MVH Christofer |
|
|
Det är en touring som är besiktad och skattad. Skinn och sportstolar samt manuell och har dragkrok och sommar och vinterdäck, men sommardäck är slitna. |
|
|
Jag tycker det låter attraktivt som du beskriver bilen. Väldigt många E39 är antingen sönderstylade, sönderrostade eller sönderkörda. Jag tror du kan få mellan 30-35 om du gör en bra annons och med rätt köpare. Annars runt 20-30. |
|
| Det tror jag inte, min senaste e39 var en manuell 530it m-sport med god historik och motsvarande mil och relativt påkostad/välutrustad, köpte och sålde den för 1-2 år sedan för under 20k och blev inte nerringd direkt även om den gick att sälja smidigt. Runt 20k tror jag är rimligt om den inte är rostfri eller på annat sätt utmärker sig. | |
|
Tja...svårt med värderingar av t.ex gamla E39:or. Mina E39:or är för mig väldigt fina bilar med ett bra bruksvärde, men inte speciellt dyra att köpa, eller rent av billiga att köpa...gratis nästan :) Men det jag råder dig är att kika på lite utannonserade bilar och bilda dig en egen uppfattning om ca pris, dvs utgångspriset i en annons.. Min gissning är väl 20-25 tusen beroende på skick etc. Tänk dock på att din bil mest troligt har motorvärmare och kupéuttag vilket "söderbilar" sällan har. Det innebär i min värld någon tusenlapp uppåt i värde mot bilar söder om Dalälven ;) Visserligen slitna sommardäck vilket många begagnatköpare tycker är "svårt jobbigt" att hantera utan att börja pruta hårt eller t.o.m. avstå köp pga det.. Och i den prisklassen som de flesta E39:or ligger i nu så kan man iofs förstå att slitna däck avskräcker en viss kategori presumtiva köpare. Du kan iofs räkna med att det prutas hårt på att sommardäcken är slitna, vilket du bör ta höjd för i annonsen :) Ja...sista rådet>>>>Sätt ut vagnen för vad du vill ha för den för att känna dig någorlunda nöjd med en försäljning + inkludera BRA bilder i annonsen med en nytvättad och fräsch vagn. Går inte det...tja, sänk priset eller ha den kvar en stund till. Mvh Janne. |
|
|
Länk Där har vi annonsen. Dom flesta av samma modell begär dom jättemycket för och jag tycker min är fin söndag prövar med 35000kr. |
|
|
Ok. Om man ska vara lite petig så är kanske bilderna inte så där jätteskarpa.. Men iaf... lycka till med försäljningen! Jag sålde en cittra för en tid sedan och den såldes snabbt (tog nog mindre än ett dygn från det att den var ute på annons). Min egen analys om varför just den såldes så snabbt var nog att mina bilder var mycket bra och att den var attraktivt prissatt utan att för den skull vara billigast.. Mvh Janne. |
|
|
Okej eftersom du ändå ställt frågan här på forumet så är det ju lika bra vi är uppriktiga Tror inte att du kommer få 35 för den, med den annonsen skulle jag tippa på runt 20. Inte direkt en dålig annons, men för mig som E39-entusiast blir jag inte jättesugen. Främst tycker jag det är konstiga bilder, profilerna är inte särskilt bra och det ligger ett konstigt filter på som gör allting till vänster suddigt. Man får ingen bra uppfattning om lacken, och man saknar någon ytterligare interiörbild Men hoppas såklart du får runt 35 för den! |
|
|
Tack för feedbacken Naikon. Tittade på annonsen i datorn nu och ser att du har helt rätt bilderna är bra mycket sämre än jag såg i mobilen. Ärligt talat tror inte jag heller att jag får 35000krz men dom andra e39 530 som lagts ut var så dyra så jag chansade. Självklart fixar jag bättre bilder vid förfrågan. Har trots allt fått en del intressanta bytesförslag. |
|
|
Jag står fast vid ett slutpris på 15-20´. Bilen förefaller vara i bra bruksskick, inget som utmärker sig. Var bilen säljs har sannolikt en smula negativ inverkan, visserligen finns en medelstor stad i närheten, men dit där många potentiella köpare finns är det långt. Skippa "Nästan 50 liter bensin finns i tanken." Tror tyvärr det kommer vara stendött med spekulanter. Att många andra begär för mycket för sina E39 hjälper tyvärr inte dig. För 35-40´ går det troligtvis att få en hygglig E61. Lycka till! MVH Christofer |
|
| Tvivlar inte på att bilen är fin men den där annonsen gör bilen stendöd tyvärr. Bättre bilder som är skarpa och mer fokus på utrustning samt skriv med att den är besiktigad och skattad osv. | |
| Tack för feedback. Bilderna vart en flopp, borde skrivit annonsen i en dator i stället för hastat ihop en annons på jobbet i mobilen. Angående utrustning sår det väl rätt onödigt att rada upp sådan t dom är standard som clima, clås, elspeglar, ska mm? Att det är skinn och sportstolar syns ju på bilderna. | |
|
Grundförutsättningen för att få vettiga spekulanter och vettigt betalt är att man anstränger sig och gör en bra annons. MVH Christofer |
|
|
Nu är bilen såld. Den såldes för 27000kr till första som kom och tittade på den. Jag tror köparen var nöjd och det är jag med. Tack för input från er. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.