|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en bmw e36 320i med m50b20 enkel vanos som enbart vill tända på startgas. Bilen har innan fungerat utan problem fram tills en dag då den inte ville starta. Det kom inget ljud från bränslepumpen när jag slog på tändningen och antog därför att det var den som var problemet. Testade om den ville starta på startgas, vilket den gjorde, för att sedan dö igen. Några dagar senare testade jag igen om den ville starta vilket den då gjorde. Hörde att pumpen gick igång när jag slog på tändningen och så startade den normalt. Hann åka en bit för att sedan stänga av bilen igen. Då ville den inte starta igen efter det. Då kom inget ljud från bränslepumpen när jag vred på tändningen. Jag köpte då en ny pump och satte i den. Nu när jag slår på tändningen hör jag varje gång att pumpen går igång, men bilen startar inte. Testade igen med startgas vilket den tände på. Skruvade då loss tändstiften och konstaterade att alla var snustorra. Den får alltså antagligen inget bränsle, även att jag har satt i ny pump och hör att den går igång. Så, någon som har en aning om vad som skulle kunna vara felet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.