AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
676

E91 lägre höger bak - vad fel/trasigt?

32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
E91 330XDA:
Upptäckte i helgen att det är trängre i hjulhuset höger bak, jämfört med vänster bak. Inte så att det går emot men får bara in en finger mellan däck och skärmkant på höger sida men får in två fingrar vänster sida bak.
Tog loss hjulet höger bak men fjädern ser hel ut och ser inget läckage på dämparen. Sen är jag ju inte bilmek så det kanske är trasigt ändå. Ser ingen extra slitage på däcken men tror det hänt nyligen. Kände dock inget med väghållningen på sista turen före upptäckten.
Bilen har H&R ställbara dämpare.
Jag kör inte med bilen nu men tänkte köra raka vägen till verkstaden på tisdag - några enstaka km och kör väldigt försiktigt dit.

Det lite märkliga är att förra gången jag spolade bilen såg jag lite oljigt vatten då jag spolade hjulhuset höger FRAM men fram är avstånden mellan däck och skärmkant lika på båda sidor. Det kan ju iofs vara någon gammal vintersmuts som jag spolade bort som missfärgade tvättvattnet.

Förstår att det är svårt att gissa utan bilder men någon som ändå vågar sig på en diagnos?
Har tid på verkstaden på tisdag.

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
Ganska säker på att fjädern är trött!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Brusten fjäder på sista (nedersta) varvet....vanligt på både E36 och E46 bland annat...?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.