|
|
|
|---|---|
|
Har en 520xd f10-14 som snart har gått 8000mil Nu i våras har det börjat låta ett vinande/sjungande ljud som jag trodde kom från framdäcken, tycke att ljudet kom helt plötligt. Tänkte att det försvinner nog när jag sätter på sommardäcken men det vart ingen skillnad. Ljudet ökar ju fortare jag kör. Har någon nått tips innan jag lämnar den på verkstan? | |
| Låter som hjullager om, avtar/försvinner ljuder när du svänger höger eller vänster? | |
| Flummigt jag skrev. Avtar/försvinner ljudet skulle det stå | |
| Ska kolla det imorgon, om det är hjullagret ska ljudet försvinna/minska när man svänger? | |
| Minska åt ena hållet och öka åt andra hållet | |
|
Slits däcken normalt? Om de slits mer på in- eller utsidan (klackarna slits som fiskfjäll) kan det vara felaktig toe-in som gör fenomenet, då "gnuggar" däcket snett i rullriktningen och det kan ge mysko ljud. Annars låter hjullager som en trolig källa även om det är ganska tidigt för utslitet sådant. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Däcken är ok, men ljudet blir högre när jag svänger till vänster och minskar litegrann till höger | |
| Har även lite lite vibrationer i ratten i ca80-90km/h | |
Transocean |
Typiskt hjullager. |
| 100% hjulllager | |
|
På E39 händer det att lyftpunktsklossarna ramlar ur och lämnar ett ”visslande” hål. Det är inte samma på F10? |
|
| Har besiktat bilen i måndags. Det är högerhjullager som måste bytas + stabilisatorstagen( kräningshämmarstsgen) både sidorna fram,dom har ett litet glapp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.