|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett cab-problem med min e36 BMW cab -97. Den öppnar helt enkelt inte när man trycker på knappen, rutorna rör sig inte heller och man hör inget surr. Säkringarna är hela och jag har testat att vända och rengöra dem. Jag har läst mig till att det kan ha att göra med att den ska känna av att bagageluckan är stängd. Men den delen verkar funka då belysningen i bagagen reagerar när man trycker in givaren i botten på luckan. Tacksam för hjälp! Mvh | |
|
Är det hel eller halvelektrisk på den årsmodellen? Minns på en jag hade så var det en givare som knakade, efter att man öppnat spärren i taket manuellt. Alternativt kanske givaren vid handbromsen, för den måste väl va dragen på e36? |
|
|
på 97or är det helautocab. Som sagt, har någon dragit i spaken under baksätet så motor är utlöst/urkoppld/nerfälld? Så var det på min 94 halvauto i alla fall. Under någon av filtarna i skuffen sitter en motor som faller ner och ska lyftas upp igen för att komma i läge. Ev kan de två motorerna komma i osync - finns säkert gott om filmer på youtube om hur man gör detta. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Har samma problem som trådstartaren. Skulle göra i ordning bilen inför sommaren, lyfte av hardtoppen men sen var de stopp. Suflettluckan öppnar ej, rutorna kommer inte upp(men dom funkar å köra på vanligt sätt). Lyser inte ens vid knappen som styr caben. Säkringarna kollade och är hela. Någon som har nån aning Mvh Ola |
|
|
Min cabbe stannade halvvägs ner vid stängning förra säsongen. Iofs en e46 men problemet och lösningen kanske är den samma? Den stannade bara tvärt och inget jag gjorde fick den att ens ge minsta lilla liv. Rutorna funkade iofs som tänkt. Fick till sist stänga den manuellt. På min så lös knappen som styr sufletten rött. Efter ett par (rätt många) timmars letande visade det sig att en kabel gått av, där taket viker sig uppe på taket. Alltså det främre vecket, rakt ovanför huvudet på den som kör. Var inte helt lätt att laga men det gick och sen funkar det. Kanske kan vara nåt liknande? Vet att mecken som lagade bilen hade ett he-te att hitta, fick gå igenom varje sladd för sig från "start till mål" eller hur man ska säga. Niklas |
|
| Glömde lägga till att de inte heller går att köra cabben manuellt! :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.