AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
7.175

Emblem - huv/baklucka

Fr
205
FredrikNacka
530xDA Touring M-sport -13
Hej! Någon som har tips på vart jag köper original emblem till bra pris? Bifoga gärna en länk. Tack på förhand. /Fredrik
Cy
62
Cygnus
330e - 21
Länk
Siggi
Hittade du vad du letade efter
Kanske kan du köpa det här direkt från bilhandlare
Här diskuterades detta nyss. Vill minnas att trådskaparen till slut valde bmw-handlaren, eftersom det inte fanns (så mycket) att spara hos andra.

Länk

/Lennart
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Emblem har jag köpt på BMW för under hundralappen och därmed finner jag inte det värt att chansa på något kinaskräp som kanske passar.
Emblem är ett billigt och enkelt sätt att fräscha upp bilen då emblemen blivit fula. När du tar bort de gamla, använd inte metal mot lacken, ha tyg emellan eller använd verktyg i plast eller trä för att bända med. Nytt emblem mot skadad lack är inte lika snyggt, fråga inte varför jag vet det... :-)

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
@325cabrio - Hos vilken BMW handlare köpte du då? Har bara hittat för runt 400:- hos BMW själva..

32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Det var i Karlskrona, men minns inte om det var på Holmgrens eller om det var före de blev "BMW" i Karlskrona. 400kr låter dyrt men det kanske är priset idag. BMW grundpriser på reservdelar borde vara hyffsat lika i Sverige och de flesta ger sedna 10% rabatt för medlemmar i BMWCS.

Annars finns ju ebay, alibaba samt wish om du vill chansa lite mera från utanför EU. Hos den sistnämda slipper du ju avgifter som postnord tvingas lägga på om det kommer utom unionen.

Annars kan du ju kolla med Schmiedmans, som åckså har lite rabatt för medlemar om jag minns rätt.

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.