AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.036

Frågor om 320d xdrive 12 från nybliven bmw-ägare

skånepappa
Hej! Efter många om och men har jag äntligen slagit till och köpt en bra bil. det blev en 320d touring xdrive och det känns redan, efter tre dagar, alldeles perfekt.
Men jag har ett par korta frågor.

Bilen är från 2012 och saknar den där pekskärmen (det var inget måste så jag brydde mig inte om att söka efter en sån) men betyder det att jag inte har någon bluetooth då?
Har googlat och förstått att det kan sitta en usb-ingång i utrymmet under förarens armstöd och ev i armstödet, men där var det tomt. På ratten ser det däremot ut som om jag kan ta emot samtal, men då måste det väl finnas bluetooth?
Det jag eg vill är att kunna spela musik från mobilen, hänvisas jag till aux-ingången då?

Vet inte hur det funkar med reklam/länkar här men ett bilradioföretag verkar ha lite smarta grejer, bla en slags usb-adapter som kopplas via aux. Nåt som nån här har provat?

Men i övrigt är allt bra och jag hoppas jag får många fina mil! ni här på forumet verkar ju även kunna otroligt mycket så jag lär nog komma tillbaka.
Tack så länge,
Magnus
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
är det en E91 du har? eller F31?

pekskärm finns ej som option till dessa.
skånepappa
Hej! Ja, det är nog en E91. Innebär det att jag inte har bluetooth?

Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Hej Magnus. Ge oss de 7 sista tecknen i chassinummret eller bilens regnummer så kan vi kolla upp vilken utrustning bilen har.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Eller så hittar du infon själv på tex bmwvin.com.

E91 fanns med bluetooth men det var som med nästan allt annat tillval.
Knapparna i ratten ser likadana ut på alla med multifunktion, endast förberett.

skånepappa
Aha! Jamen dåså, då blir det väl en slags USB-adapter istället. Kommer säkert funka det också, tack för svaren.
Här är uppgifterna: F46793.

När jag ändå har er på tråden, inget annat jag borde veta om bilen? Typ särskilda fel:brister att vara uppmärksam på?

Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Du glömde en siffra ;)
Har för mig att utrustningskoderna för bluetooth var S633 o S644.
S633 bluetooth business.
S644 bluetooth förberedd för snap in adapter med takantenn.
skånepappa
Åh no, glömde jag? Här kommer det igen: F467937 😁.
Vad betyder det du skrev? Jag tror inte jag har en takantenn (ligger i sängen nu...)

Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Finns tyvärr ingen bluetooth i din bil. Går nog att eftermontera med original grejor men blir dyrt.
Kolla på ebay istället ;).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.