|
|
|
|---|---|
| köpte min senaste med ps med "ett års garanti". stod inget specificerat i köpeavtalet och man hittar inte heller nör man googlar. någon som vet vad som ingår/inte ingår? | |
Transocean |
Länk |
| tack fast där står ju inte vilka delar som omfattas... | |
|
Min erfarenhet är att PS är en av dom bättre garantierna på marknaden, och utan självrisk, ska täcka rubbet om jag inte missminner mig, förutom slitagedelar då såklart. Men villkoren var minsann inte lätta att googla fram.. Fick du inte med ett separat garanti protokoll på PS? Där borde stå tänker jag. |
|
|
Inga villkor men här är vad som ska vara genomgånget för PS. Länk Rimligt är väl att garantin åtminstone bör täcka samma saker? |
|
| Det ingår ej lampor eller som blir mer vanligt hela lyktinsatsen. Det gäller även på ny bil. Om biltillverkaren står för det är det genom goodwill! | |
|
NGV11: Den listan kan man tyvärr inte räkna med. I mitt köpeavtal så finns ett protokoll med men finns ingenstans att läsa vad som ingår. Då tänkte åtminstone jag att då måste ju "allt" som inte är slitagedelar rimligen ingå. Så är det dock inte. Tex vet jag att inte (originalmonterade) dragkroken ingår. Gasstötdämparna till bagageluckan ingår tex inte heller. Så man undrar ju lite vad som faktiskt ingår.. Ni som köpt via Premium selection får gärna dela med er av era erfarenheter.. |
|
Transocean |
Låset till bagageluckan ingår i alla fall :-) Mer åtgärdades inte på min gamla PS |
|
Enligt mig är Premium Selection bara säljsnack och ingen substans. Dessutom köper BMW den "försäkringen" av IF tror jag. När jag fick problem med min bil vägrade BMW fixa problemet och hänvisade till att deras försäkringbolag inte tyckte att problemet skulle åtgärdas enl. deras villkor. Efter att jag hänvisade till konsumentköplagen löste de till slut felen. Det rörde sig om trasig luftbälg vä bak samt bakrutedefrosten som saknade några element. /A |
|
| Jag tyckte det var bra. Fick nya dämpare i bakluckan, ny combox och en ny spridare under mitt år. Inga som helst problem! | |
| Vad jag förstår så är garanti mest säljarknep, de kommer ju aldrig ifrån konsumentköplagen. Eller har jag fel här? | |
|
Den ska alltid vara en förbättring av villkoren jämfört med konsumentköplagen. Kan inte användas för att försämra villkoren för köparen. ------- //Lövet |
|
| Precis så @Lövet, de kommer inte undan konsumentköplagen. Tror som @Iggeman att det är ett säljknep där kunder som inte fullt ut vet vilka rättigheter de har tror att de får finfina garantier. | |
| Det som är mest värdehöjande med Premium Selection är fri service i två år, om man finansierar del av köpet med BMW finans. Jag tog finans på min 650i och efter två år, när fria servicen upphörde, så avslutade jag lånet. | |
| Fick anm på besiktning någon månad efter inköp på oljeläckage på 1 stötdämpare fram på vår X5 inköpt med PS. Båda dämparna fram byttes utan problem med gratis lånebil några dagar. | |
|
elektrisk handbroms ingick inte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.