|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Vet att jag frågat en gång innan men kör en gång till... Familjen ska utökas och jag kan inte längre behålla min kära bil. Bilen har rullat ca 10,000 mil och enbart haft mig och en äldre kvinna innan som ägare. Har fått byta avgassystemet då det helt plötsligt började komma ut någon form av "ull". Fick även inbrott i bilen förra året och blev helt hjärtskärrad, dörrlåset gick som tur är att laga och det syns inte att någon varit där och pillat. Bensinslangar är även bytta både i tank och motorutrymme, nyligen har den även varit på service där de bytt diverse slangar samt rensat insug. Bilen har haft lite rost såklart, självklart är detta åtgärdat och i samband med reperation rostskyddsnehandlades även bilen. Motorn har även renoverats. Vad tror ni att jag kan sälja bilen för? Känns inte som att bilhandlaren är ett bra val. Vart ska jag vända mig vid försäljning? | |
| Tyskland o mobile.de. Snabba affär kanske runt 3000€, har du tid o vänta kanske runt 5000€. 318i med M42 (tror jag den hette) är inte den roligaste/bästa motorn. Täta kamrems byten o "felaktig kamaxelgeometri som leder till högt slitage på kamaxeln". | |
|
Är bilen en 318i så är motorn i fråga en M40b18 och dessa motorer är som Dawwe beskriver kanske inte den bästa motorn med kamaxlar som lätt blev slitna för att nämna ett ex. M42 var 16v och satt endast i 318is. Sportverisionen , denna bil är dock absolut inte att jämföra med en 318i. 318i i det skrick du beskriver är kanske värd ca 20k i sverige. Löfa |
|
|
Jag hade en motsvarande bil (tomhylsa, 7000 Mil, rostfri) som jag sålde för 30' för 3 år sedan. Efter ett halvår så var bilen till salu för 79' på firma. En lågmilad e30 är högvilt. Jag skulle inte släppa den för mindre än 40'. //Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.