|
|
|
|---|---|
|
Ja jag undrar om jag först o främst kan köpa detta batteri, ifall det passar min bil. Länk Kan jag få nåt strul om jag gör detta själv? Får felmeddelande p0340 och det är visst camshaft sensor insug. Har lämnat in den och bytt men felet har kommit tillbaka. Dom sa då oxo på verkstaden att mitt batteri hadde typ 10% kraft kvar. Efter att nu läst på forum om felet kommer det upp att just dåligt batteri kan framkalla detta fel. Jag är asdålig på bilar och fattig, men fixar nog att byta batteri och därför undrar jag och frågar er experter o detta | |
|
Hej, Ja det kan du. Vissa inställningar försvinner, men ingenting behöver kodas, eller så. Om det länkade batteriet vet jag ingenting. Kolla upp garantier och villkor. Har du tid och lust kan du köpa något känt märke på autobatterienbilliger.de. blir oftast lite billigare trots den just nu svaga kronan. Sätt det nya batteriet direkt på 24h laddning och håll sedan koll på om det laddar ur t ex genom tjuvström eller om du känner på dig att du har en för batteriet olämplig körprofi - många korta körningar. /Lennart |
|
| Tack för svar. Vad är det för inställningar som försvinner tro? Måste man fylla på destillerat vatten i ett nytt batteri eller finns det redan i? Hur mycket ah ska batteriet ha...är det bättre ju mer det har eller kan det bli för mycket? | |
|
Klocka, radio... Behöver inte fylla. Ju större kapacitet desto bättre. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Är det en E46:a? Om så är fallet, sitter det en liten plastklack i batteribaljan - pilla loss den och sedan får du plats med ett längre batteri... Det ska inte behövas fyllas vatten i ett nytt batteri - de flesta nya batterier går inte ens att öppna. Däremot bör du ladda det nya batteriet i 24 timmar med en bra laddare innan du monterar det, de är sällan fulladdade när man köper dem och ett batteri mår bäst när det är fulladdat. Mät även spänningen på det innan laddning - är det lägre än 12,4V är det urladdat och har börjat förstöra sig själv = inte fullgod ny vara = acceptera inte det utan kräv ett annat! Som redan nämnts behöver du inte programmera eller registrera batteriet - bara att byta. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack så jättemycket för svaren | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.