AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.986

Förbrukar jag nybilsgarantin om jag byter avgassystem?

Som topic lyder, förbrukar jag min nybilsgaranti om jag byter avgassystem (cat-back) till ett eftermarknads?

Någon som vet?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inte hela. Men fel relaterat exempelvis till avgasreningen och drivlinan kan det bli svårare med. Exempelvis kommer de säkert påstå att bilen är trimmad.

Om du kommer in med trasiga elhissar går det liksom inte att argumentera att det beror på avgasröret ;-)

-------
//Lövet
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
vilken system ska Svensson montera ?
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Jag förstår inte riktigt frågan pellepirat.
Vad är sannolikheten att du behöver byta avgassystem pga att detta rostat sönder / blivit utslitet under de första två åren? Om det är skadat så är det troligaste att även annat är skadat och då tar vagnskadegarantin det hela och du får ett nytt original. Om du mot all förmodan lyckas kvadda ditt avgassystem, och bara avgassystemet, under de första två åren så får du väl köpa original. Efter garantitidens utgång så får du naturligtvis köpa vilket system du vill.
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
skulle kanske skrivit fabrikat :)
Är sugen på ett milltek system, utan mellandämpare men med klaffar...

Just drivlinan e ju det man vill ha kvar garantin på.... och även den som redan gått sänder 2 gånger...

Får nog ringa bmw och fråga helt enkelt :)
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Fråga via mail, så du får ett skriftligt svar.
Ringde en auktoriserad bmw-verkstad och talade med ägaren, inga bekymmer var svaret.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.