|
|
|
|---|---|
|
Har funderingar på att sänka min f11a. Tycker den hade mått bra av en lätt sänkning utseendemässigt. Nån som har gjort det och har ett bra tips på sats för detta? Behöver man bara nya fjädrar fram eller runt om, bakändan borde ju kunna sänkas elektroniskt? Har även för mig att jag läst nånstans här på forumet (kan inte hitta det nu) att det kan bli strul med sänkning på xdrive? Tankar kring det? | |
|
Du behöver bara fjädrar fram eftersom du har luftfjädring bak. Angående x-drive: Ingen vet detta! Har inte hittat några vettiga svar varken i Sverige eller på utländska forum. /M Mina bilar: Länk |
|
| @NGV11 Förstår dina farhågor med tanke på X-drive... Men sänker man lika mycket på resp axel,så borde det ju teoretiskt sett inte innebära några problem,då x-systemet utsätts för likvärdig belastning... | |
|
Lyfter tråden igen... Är det nån som har sänkt sin xdrive här på forumet? Hur funkar det i så fall, några problem? |
|
| Hej! Sänkt min F11 535 xdrive utan problem. HR fjädrar fram 35mm och sänkning bak (luftfjädring) som nämnts i tråden. Lagom sänkning enl mig utan att det blir för mycket. Hjulinställning på det med. Bmw-verkstad utförde arbetet. | |
|
Frågade du i samband med det jobbet om varför inga x-drivebilar före G-serien levererats med sänkt chassi från fabrik? Har aldrig förstått den ”verkliga” anledningen till detta. /M Mina bilar: Länk |
|
| Nej tegel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.