|
|
|
|---|---|
|
Tidigare hade jag en E91 320D 2007a där bakaxeln och växellådan höll ca 42000mil. -nu när vi sålt huset så sitter jag och tittar på dessa. Som jag skulle vilja veta + och minus om och vad ni valt. 1 serie med x drive m paket och diesel 118d 16-17 års modell Alt 3 serie kombi samma där kring 16-17 års modell. Budget runt 200,000 kr. Vilken av dessa ger mest bil för pengarna? Fick ex erbjudande av en handlare jag känner sen barns ben ett tips på en 118d X drive 2000 mil på mätaren 2017 årsmodell med all utrusning pris han erbjöd mig den för 200,000 kr ny pris var 408,000 kr. ( Jag skulle få den för hans inpris) Men vet ej vad man ska välja och kan inget om 1 serien som det kännts tidigare för mig så är det som om nån skurit av last utrymet på en 3 serie. Tacksam för alla tips och tankar ni har. | |
|
408’kr för en 118d? Ta fram det stora saltkaret😂 3-serie är ju en riktigt bra allroundare, hade gått på en sådan framför 1-serie alla dagar |
|
|
Vad/vilka ska färdas/transporteras? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Jag och gumman inga barn i bland behöver systerdotter åka med. Men annars är vi bara 2. |
|
|
daagis : Kolla nyss med honom och han gick in och byggde en lika dan ny på bmw a sida och den skulle då landa på ca 456000 kr. 318 X drive M sport shadow full utrustad med läder taklucka m chassi komfort styrning av låset mm . |
|
Verdi |
Jag tycker 3-serien är att föredra. Snyggare och mer allround. |
|
Alltså 1 serien och 3-serien kastar man efter nybilskunderna. Det är rabatter och kampanjer konstant. Ingen har betalat i närheten av priset som står i konfiguratorn. Räkna snarare med snittrabatt inklusive kampanjer på 15-20%* på volymbilarna. * Bara för tydlighetsskull: Alltså värdet av både kampanjer och ramavtal mot listpris. ------- //Lövet |
|
|
Det är väl inte speciellt svårt att få upp en 118d i 408 tkr till listpris, däremot betalar ju ingen listpriset ändå så. Att en 118d xDrive skulle ha "all utrustning" tvivlar jag på men säger du det så. Det de flesta vill ha på 1- och 3-serien är xDrive, Msport, stora navin samt automat och lite annat småkrafs. Att en 118d har allt detta är inte särskilt hyfsat vanligt. MEN det kanske finns någon med lite mer utrustning. Kör du mycket i storstad så hade jag valt 1-serien och bor du och kör mest på landet så hade jag tagit 3-serien. Personligen råkar jag gilla 1 och 2-serien. För mig är Msport ett krav, likaså stora navin. xDrive och automat är jag mer kluven till, båda är trevliga men ingen av dem är ett krav. |
|
|
Det jag menar är ju att listpriset är irrelevant. Något säljaren använder för att få en bil att framstå billig/prisvärd. Hur som helst, jag skulle aldrig välja manuell låda på en diesel. Tokjobbigt och omodernt men det är ju bara vad jag upplever förstås. Har inte kollat själv men 3-serien borde väl ha en massa bra kampanjer snart då den nya är på g? |
|
Verdi |
Det skiljer ju inte jättemycket i yttermått eller vikt på 1- och 3-serien. 1-serien: Länk Length 4,329mm Width 1,765mm Height 1,432mm Wheelbase 2,690mm Turning circle 11 metres Lightest Heaviest 1,375kg (118i) 1,505kg (M135i) 3-serien: Länk Length 4,624mm Width 1,811mm Height 1,429mm Wheelbase 2,810mm Turning circle 11.2 metres Lightest Heaviest 1,460kg (316i) 1,765kg (335d xDrive Touring Auto) 3 dm längre, 5 cm bredare och 2 dm större vändradie. Skiljer 85 kg med "likadan motor". |
|
Rent estetiskt så är ju 1-serien hemskt ful i mångas ögon, medans 3-serien tilltalar många fler, för att inte tala om resten av fördelarna med en riktig kombi.. Jag hade valt 3-serien alla dar i veckan. |
|
Transocean |
Jag skulle ta ettan. En LCI i Estoril-blå, mörka rutor, lucka...mer behöver man inte för att det skall se 10 x bättre ut än en halvsleten svart F31 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.