|
|
|
|---|---|
|
Hej. Får dessa felmeddelande på min M5 E60 Engine fault! Reduced power DSC failure! Drive moderately DBC failure! Drive moderately Start assistant inactive! Felkoder: På DSC systemnet: 5E19 DSC-ECU: ECU-internal: Serial Peripherial interface (SPI): ID request no accepted Motor: CDBE Idle controller CAN message bank 2 2B57 Engine emergency program activated När jag raderat felkoderna kommer felkoden på DSC systemet tillbaka direkt. Efter en andra radering försvinner även denna felkod. Dessa varningar kommer ej upp direkt efter jag har raderat dem utan kan komma efter en tids körning Några idéer ? | |
| Har du precis startat bilen efter vinterdvalan? Ladda batteriet fullt som steg 1 isf. Har du använt bilen hela vintern kan det ändå vara läge att kolla batteriets skick/kondition. | |
|
Trodde det var batteriet först så monterade ett nytt. Nu tänds ovanstående fel mer eller mindre direkt efter start |
|
| .....det kan vara någon av gasspjällsmotorerna som ger sån felkod....standardfel.....kostar 15t kr.... | |
| 15tkr om man köper nya original spjällmotorer ja. Men det finns renoverade i england för 3tkr med livstids garanti om jag minns rätt, eller så renoverar man dom själv för ett par hundralappar, men då gäller det att det bara är dreven som gått ner sig och att inte kretskorten brunnit, går dock löda om dom också om man vill ge sig på det. | |
|
Om det är gasspjällen så kan jag rekomendera denna sida: Länk Är nog den Salis menar. Lycka till! |
|
| jollejo: Ja precis! | |
| Återkommer snart med uppdatering. | |
|
Hej grabbar. Jag är ny här på denna sidan. Jag har just samma problem som detta inlägget diskuteras om. Jag har en Bmw M5 E60 2006 usa import 8200 mil. som jag nyligen köpt. Accelerera med bilen så kommer det upp Increased Emissions! och DSC malfunction fel koderna är 002B57 - motorpogramm aktiviert 0052QB - Auswertung Querbeschleunigung 005E19 - DSC: Motorstyrning, gärnssnitt 00CD8B - DME: Bus off tomgångsventil /SMG-CAN KAN NÅGON SNÄLLA HJÄLPA MIG MED DETTA UPPSKATTAR HJÄLP. MVH Knut |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.