AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.323

Vart köper jag plastclipsen?

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Jag kan ju inte vara den första som frågar efter dessa. Jag har ägt 10 olika bilmärken och de verkar vara universalstorlek och se lika ut oavsett om det är en BMW, Volvo, Toyota osv.

Ofta är de sönder, ibland saknas de helt. Men varken biltema, mekonomen eller autoexperten verkar ha det i sortimentet? Eller så använder jag fel sökord: För mig är de helt enkelt clips.

Länk

Jo handlarna säljer clipsen. Jag frågade en gång hos en BMWhandlare och då ville de ha 10 spänn styck. Jag köpte de två jag behövde men för det priset vill man ju inte bunkra upp.

Det vore ju fint om man kunde köpa ett 100 pack universal för ett par hundra så kunde man gå över båda mina två begagnade bilar.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Plastnit?
Hej,

Ett förslag:
Länk

Annars, på ebay.de, sök ”kunststoffniet bmw” eller liknande.

(Fast vad var det för fel på Traderalänkens grejer? Verkar rätt okomplicerat.)

/Lennart
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Det är egentligen inget fel på varken Ebay eller Tradera så tack för förslaget! Har bara haft lite otur vad gäller leveranstider den senaste tiden. Beror säkert mest på postnord.

Tycker också att detta inte borde vara några unika prylar så borde finnas någon som kan leverera lite större kvantitet inom gränserna.
Inspirerad av TS beställde jag enligt min länk. :)

Lite för billigt för att jag skall våga tro på kvaliteten, men någonstans skall de väl fylla en uppgift. Värda en chans, åtminstone. BMW lär inte betala ens en hundradedel för samma grejer.

/Lennart
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Oavsett kvalitet. Jag kan i alla fall garantera att ebayclipsen fyller en bättre funktion än de halvtrasiga gamla plastclipsen som man återanvänder gång på gång. =)

Igår lyckades jag med bedriften att första ett plastclips på en av våra bilar som är tillverkad 2016. Plasten var redan porös! Så vet inte om originalclips håller någon vidare kvalitet heller. De sparar in där man de kan så säkert kinaclips även där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.