|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vet inte om detta räknas till annons forumet eller inte? Men jag har frågor också. Har en 518 -88 med paj topp/topplockspackning. Vet ej ännu då jag inte hunnit riva. Om man köper en topp från en bil som funkat. Går det då att använda dens packningar? Självklart är ju inte det att rekommendera, men funkar det? Sotningssats kostar nämligen 1050 kr och man verkar kunna hitta en hel topp för liknande pris. Sen så har jag också sett en hel motor för 1500 och 2000. Kanske ännu smartare att byta hela skiten? Tyvärr så har jag inte plats i garaget för en hel motorbyte, så jag tänkte kolla om det finns nån här som kan tänka sig jobbet för en billig peng ? Bilen finns i Stockholm. Är en vinterbil/extra bil som jag fått billigt så jag vill lägga så lite som möjligt på den. mail:stefan@timekiller.net | |
|
Ska du byta topp så BYT packningen!!! Använd ALDRIG en gammal topplockspackning. #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
Nej, jag vet.. Men varför skulle det igentligen inte funka med en gammal om den är hel och fräsh? Går de sönder när man lyfter toppen eller? Framförallt om det är en metalpackning så tycker jag att de borde kunna funka. Visst är det väll säkert dumt-snålt att inte byta. Men jag har aldrig hört en bra förklaring varför de skulle paja. |
|
|
När du momentdrar toppen pressas packningen ihop lite. Den "anpassar" sig för just din maskin och dess eventuella smårepor o liknande. Att ta en gammal packning som är använd innebär i regel att det blir otätt, detta gäller även metallpackningar. Det går ju dessutom att köpa lösa packningar...du behöver ju inte hela sotningssatsen... #232 i E28 registret Länk Länk |
|
| köp bara en toppackning då (kostar runt 200:-) finns mycket i sotningssatsen som du säkert inte har användning för.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.