|
|
|
|---|---|
| Tja! Klickade hem bc coilovers till e30in häromveckan, har nu monterat det och till min stora förskräckelse så går bilen knappt att sänka ibak, har 16" fälgar med rätt mycket däck på men får ändå inte skärmkanterna att komma i närheten av däcken. Går att få in en knytnäve mellan däck och skärm och detta trotts att jag tagit bort justerarna och ställt in dämparen så kort den går. I fram är det inga problem. Bara bak som trasslar.. Någon som varit med om liknande? | |
We 2.001 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Samma problem till Z3 och E36 compact, fel höjd på fjädrarna om du frågar mig. |
| Fullcoils eller OEM setup med separat fjäder bak? Har D2 på min E36 (OEM setup med separat fjäder) går sänka "hur mycket som helst", kör på det högsta faktiskt.... | |
|
Har separat dämpare och fjäder, har ju kört med coils på E36 och e46 förut utan problem. Det lustiga är att om man kollar Youtube och bilder på Google på bilar med samma coils så verkar de köra superlågt... Börjar fundera på om jag fått fel grejer |
|
We 2.001 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Körde bara med fjädern (utan höjdjusteringen) på min E36 Compact (JOM), samma sak nu på min Z3 (BC Racing). Vet inte varför detta är ett problem med E30/E36 Compact/Z3, men ett problem är det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.