|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag fick tag i en extra alu instrumentbräda till min Z4-03. Min tanke är att rosenpolera ( rosettpolera) den liksom instrumentbrädan i gamla bugattis etc. Om denna första delblir lyckad så kör jag även den delen som är till vänster om ratten.... Just nu har jag slipat mig igenom den enligt mig fula anodiserade ytan, och försöker slipa bort de ganska djupa/ grova längsgående slipspåren. Jag kommer gå till finare och finare sandpapper (600på slutet) och därefter polera hela brädan. Har slipat för hand några timmar, men har gåt över till maskin...annarshade det blivit ett evighetsjobb. Sista steget blir att mha möbeltass, en specialtillverkad hållare, slippasta samt en borrmaskin slipa till rosettmönstret som görs omlott. Går det bra kan jag försöka lägga in en bild på slutresultatet...går det dåligt så har man ju testat iaf. | |
|
Det blev snyggt ! Izzy |
|
| Bilder? | |
|
Jag är väldigt nyfiken! **BMW-ägare i 38 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Jag med, en vän till mig gjorde det jobbet i en fräsmaskin till sin Super7. Om det är samma mönster jag tänker på. | |
|
Hur lägger man in en bild? Jag har ensom jag tror ni gillar. Izzy |
|
|
Jag har lagt in ett mekartips z4 - rosenpolering av inredning Där har jag även en bild med. Skickade per e-mail så det kan ta en stund innan detta tips läggs upp |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.