|
|
|
|---|---|
|
Va ska ja köra med för däcktryck ? 235/35 i fram o 265/30 i bak.. 19" På en F31 320d Va inne på o köra 2.6 i fram o 2.8 i bak !! | |
|
Låter rimligt. Vad är rekommendationen från BMW? (står i dörrstammen på förarsidan) Jag har 2,5 fram och 2,7 bak på 225/40/18 och 245/35/18. //Johan |
|
|
Den dimensionen står ju inte med där |
|
|
Korrekt dimensioner är väl iofs. 225/40-19 och 255/35-19 - du kan säkerligen köra med samma tryck som anges till dem! Jag har varit i kontakt med både Michelins och Bridgestones support och båda har sagt att det är bilen och inte däckstorleken som avgör trycket - jag har frågat om skillnaden i 225/70-16 vs. 245/65-17 till Hyndan (Santa fe) och båda har hävdat att det ska vara samma tryck i båda dimensionerna trots storleksskillnaderna och luftvolymsskillnader. Detta gäller tydligen alla bilar enligt dem...sedan kanske BMW finjusterar trycket utifrån hur sportiga/komfortinriktade däckdimensionen är. De hävdar också att det inte är någon skillnad mellan standarddäck, XL-klassade däck eller RFT-däck = samma tryck oavsett trots skillnader i stommens styvhet. Dock brukar angivna tryck hos biltillverkaren vara "komforttryck" och det går bra att gå upp kanske två-tre hekto utan problem. Man får då lägre förbrukning och längre hållbarhet på däcken men de blir stötigare. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Vianor brukar pumpa i ca 3.0 runt om men jag brukar ha 2.8 o 3.0 har du lägre riskerar du att slita däcken för fort. Har även det på min nuvarande med 18' Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.