AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.392

Tryckta färska broschyrer finns ej mer i Sverige på BMW 2018

Visa användare
49
Fel server
M5 E61 Touring 07 -Individual Platinum.
Cadillac Seville Touring -Sedan 97
Lincoln Navigator 2003
Nånting som har irriterat mig på sistone är att BMW Sverige slutat att ta in tryckta broschyrer på samtliga modeller för 2018.

Dom skyller på att det är en miljöfråga, dom får slänga hälften och att fler föredrar att titta på en liten text via sin mobil istället. Hmm undrar de ja.

Undrar lite om ni har någon hum om det fortfarande existerar broschyrer för 2018 i tryckt format i övriga EU??
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Klart de anger miljöskäl fast huvudskälet är att spara kostnader.
Hemsidan är bra för att få snabba svar om något och se priser.

Men när man ska drömma sig bort är tryckta katalogen oslagbar. Och det är ju drömmarna som leder till köp;)

Fast det var ju inget svar på din fråga...
Pi
96
PinnenX
325i-05
Personligen kan jag tycka att miljöskälet är skäl nog för att sluta trycka upp diverse broschyrer som ändå blir obsoleta rätt så snabbt. O det finns ju andra digitala sätt att läsa online-broschyrerna än via sin telefon :)

Visa användare
49
Fel server
Lincoln Navigator 2003
Klart det finns andra digitala sätt att titta i en broschyr (det var ju inte frågan iofs) men som Mats säger det är ju iom den tryckta broschyren som man kan drömma sig bort och dessutom är ju den digitala broschyren inskannad vilket gör att färgerna bleknar något. Själv föredrar jag de tryckta broschyrerna, inte bara för att jag är samlare utan för att en tryckt broschyr.................................................................................................är helt enkelt bättre.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Ge oss tillbaka känslan med de tryckta broschyrerna.

Det spyr ju in annan reklam i brevlådan och BMW annonserar ju friskt i dagspress mm. Det lär ju vara ännu sämre för miljön med de upplagorna som t.ex. Metro har.

Vore väl kanon om de haft en mindre upplaga som folk kan beställa? Själv tycker jag tryckta kataloger är höjden av meningslöshet men kan förstå de som gillar att bläddra.

Som nämnt, alla meningslösa "gratistidningar" och skit man får trots att man avböjt reklam måste ju påverka miljön långt mer. Bara här i rödgrönrosa Malmö så har jag tappat räkningen på alla skumma stadsdelstidningar som tickar in då och då med helt meningslös information. Där om någonstans finns väl ett miljöjobb att göra.
Visa användare
49
Fel server
Lincoln Navigator 2003
För oss vanligt dödliga som inte har råd med en bmw för över en Milj. kan ju åtminstone få en broschyr att bläddra i som kompensation.......................det är inte samma sak att titta i en Ipad som att bläddra och känna trycksvärtan i fingrarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.