AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
824

e39 domkraftfäste rasat in

Har nyligen köpt mig en 523i -98 och nu häromdagen då jag skulle byta till sommardäck på den så rasade ena domkraftfästet in totalt och deformerade bakre delen av min tröskel samt skapade ett stort hål där under. Även hörnet mot hjulhuset börjar rasa isär och det är rostigt och rasar fnöske när man pillar och har sig.

Är detta något som går att fixa på verkstad för en vettig penning? Man skulle ju vilja förhindra att det kommer in en massa mer skit där som kommer göra saken värre snabbt. Vore skönt om man kunde laga det så gott det går men jag antar att det är en del plåt som skulle behöva bytas ut. För övrigt så är bilen rätt så fri från rost bara några mindre bubblor längs bakre skärmkanten på samma sida lite längre upp. Inget på baklucka, dörrar eller andra ställen detta är det enda stället som har rasat och det med råge. Därför skulle jag vilja ordna till det. Hade nog struntat i det om resten av bilen också var angripen.

Nån som har koll på verkstad i Örebrotrakten som är duktig på sånt här?

[img]Länk

[img]Länk
Hej,

Kolla först så att bilen verkligen är "rostfri" i övrigt. Det verkar inte särskilt sannolikt att allt annat än en enda tröskellåda skulle vara felfritt.

En gång för rätt längesen köpte jag en Volvo 745 som verkade vara någorlunda ok men som sen visade sig vara en stark kandidat för omedelbar skrotning p g a sönderrostat underrede. (Men i beg-bilaffärer är ALLT tillåtet!)

Den första rostlagningsfirman (två bortskämda pensionärer, som väl knappt kunde böja sig ner, men ändå annonserade) backade direkt.

Räddningen blev en liten skutt med irakisk (vill jag minnas) bemanning. Den åtog sig jobbet och fick också inför den nästkommande besiktningen fixa lite nytt svetsande med den äran.

Föreslår att du letar upp något liknande. Örebro har väl också någon sorts undervegetation? ;)

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.