|
|
|
|---|---|
|
Fjärrdosa slutade fungera och radion tappade minnet rengjorde antennförstärkaren och så funkade allt igen . dagen efter när jag kom ut till bilen så fungerade inte fjärrdosan igen.. men radio minnet fanns kvar Kollade idag hittade ingen ny fukt i antennförstärkaren vad kan ha skett | |
| Kabelbrott i kabelstammen? | |
| Känns konstigt att den skulle gå över natten när bilen står stil | |
|
Min antennförstärkare "lagade" sig samtidigt som jag laddade batteriet. Kanske var slumpen. Annars var det nog att jag hade beställt en ny förstärkare som redan var på väg:P |
|
|
Hej,nu har jag också fått problem med att bilen ej går att låsa upp med fjärren,öppna med nyckel går och larmet startar.Går att larma av genom att sätta i dosan i tändningshålet o starta bilen och köra.Kan det vara antennförstärkaren i mitt fall eller kablarna,allt annat fungerar !? Har haft isär antennförstärkaren och det "såg" illafall bra ut HBK |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mera vanligt med kabelbrott el säkringen har gått.pga av detta Bara att mäta spänningen på den rödvita tunna kabeln vid kontakten så får man svaret. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tackar.var ute o mätte och jag har ström fram på den kabeln,så då blir väl diagnosen byte av antennförstärkaren ?! HBK |
|
| Prova att ta isär och se om du kan göra rent den? Jag fick igång en utdömd förstärkare genom att tvätta bort ärg som hade blivit med tops och elektronikrengöring. Sedan fyllde jag antennförstärkarn med ett gel som används för att täta kopplingsdosor mm. Har snart ett halvår senare inte haft något problem och hoppas förstås på att lösningen är framtidssäker:) | |
| Ja se där,tog isär min och sen elektronikspray o tops och frugans hårtork,nu fungerar av/på larmning igen !! Får se hur länge det kan vara,man kan ju alltid hoppas. Tack för tipset 38Larsson.Kan ju tillägga att jag spolade av bilen med högtryckstvätten på jobbet (pga skitkörning här på landet :) 2 dagar innan felet uppkom så kanske det var/är orsaken.Har ju tvättat bilen förr men någon gång ska kanske vara den första med struul | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.