|
|
|
|---|---|
| Hej, hade tidigare problem med att min bmw överhettade nu är pumpen och termostaten bytta samt att den är luftat. Igår testkörde jag även i ca20 min. Men nu imprse så öppnade jag huven bara för att ta en snabb titt innan jag åkte till jobbet och då var kylarvattnet halvvägs upp till locket!! Nä jag fylde efter kylningen så fyllde jag till stäcket cold som man ska. Varför har de stigit vad är felet. | |
| För att det brukar stiga när bilen blir varm...Varmt vatten har liiiite större volym, men det skall absolut aldrig tryckas ut vatten, gör det det så är något galet. | |
| Ja jo jag vet att de stiger när den är varm å de gjorde de när jag provkörde, men på morgonen när bilen var kall så hade de inte sjunkit ner till där jag fyllde på innan när den var kalla. | |
| Har du spår efter olja i kylarvattnet? Grädde i oljan? Kör bilen med full värme ett tag så du får cirkulation i hela systemet så eventuelle luftfickor kommer ut? | |
|
Jag hade så en gång på min 528 -97, då köpte jag nytt lock till expansionskärlet och då blev allt bra igen. |
|
| Varför skulle det vara fel på locket till kärlet?? | |
| Tappade ur så att nivån sjönk till där den skulle vara kall och såg inge spår utav olja (var dock inte så jätte mycket jag tappade ur men ca 0,5l) | |
| Hur tydligt ser man om de är olja i systemet och tippen har gått? Måste man tömma ut allt för att se de? | |
| För att locken pajjat ibland, hände på min e46:a. De orsakar en jäkla massa bekymmer om man inte byter locket! De är trycksatt och är de trasigt så skjuter du sönder nåt! I mitt fall, kylare och expansionskärl. | |
|
Vid tryck över 2 bar (tror jag) skall ventilen i locket öppna för att undvika övertryck i systemet. När jag köpte mitt insåg jag att det faktiskt var billigare på BMW än t ex Mekonomen och Autoexperten. Nu är det iofs ett bra tag sedan men skönt med originalgrejer :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.