|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har en 74oi -95 som vägrar ta en annan skiva än den tyska som sitter i. Jag har provat 2000-1 och 2002-2 och då säger den invalid-CD. Tydligen måste man uppgradera OS i nav. Men på Autovation i Gävle säger dom att det inte går med en 95'a. Är det någon som har uppgraderat sitt OS och hur gjordes det? är det nått tricks med 95:an? Finns det någon BMW handlare som kan detta bra? | |
|
Hade en 95/08 tidigare och gjorde en update på navin utan problem,fungerade felfritt med alla nyare skivor (även brända) |
|
|
Hej igen! Nu har jag tack vara vänliga männinskor här på forumet fått tag på Nav OS skivan v.18. Den tar skivan skärmen blir svart...efter ett tag kommer skivan ut igen..ska man göra nått mer? Har läst nånstans att v.17 är den högsta version man kan använda i MK1 95:or, stämmer det? Kan CD-läsaren vara sönder trots att den tyska skivan fungerar? eller kan Navigations/GPS-enheten vara trasig? |
|
|
Hej! var väldigt försiktig, för om du uppgraderar för mycket så funkar inte navit. dvs om du uppgraderar med mk II-skiva så går det inte att kliva tillbaks, utan då blir navit jättekonstigt. allt enligt BMW. Mvh Johan |
|
|
De olika Navi OS CD:arna (version 17, 18, 19, osv) innehåller programvara (Nav OS) för alla olika navigatorer som har funnits (Mk I, Mk II, Mk II) och på alla tillgängliga språk. Den nya Navi CDn (version 19) innehåller det senaste Navi OS:et även för för MK I (som är SW 1-1/80 om jag kommer ihåg rätt). Jag vet flera som använder den nya BMW Sverige CDn i MK I Navigatorer, så det ska gå om inget har gått sönder i din. Om man har misslyckats med en uppgradering så kan det hjälpa med att återställa landsinställningen i navigatorn (US, UK, French, Germany,Italy, ...) med DIS innan man gör ett nytt försök. Vid vissa uppgraderingar så krävs det också en speciell Key-CD som man matar in efter Navi-CDn för att bekräfta uppgraderingen. Vet inte om detta även gäller för MK I. Tyvärr är min erfarehet att många auktoriserade BMW verstäder inte har koll på hur man gör så testa en annan verkstad som har gjort detta tidigare annars. Lycka till! /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.