|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Kan hålla med om det var ett klumpigt svar från säljaren. Han/hon kanske är less efter tjafset med klädseln. Man borde vart mer diplomatisk och svarat, typ: "Bilen är på väg och vi hoppas kunna leverera den om ett par tre veckor. Annars skall vi se vad vi kan ordna..." MVH Christofer |
|
|
Vad står det i köpekontraktet avseende leveransförsening? Det är ju kontraktet som är styrande... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Länk Här finns aktuella delen av kontraktet. Håller med att det är kontraktet som borde styra, men gör den i verkligheten? |
|
| När jag beställde en M3 så drabbades jag av försening, fick bra kompensation. Finns att läsa om här: Länk | |
|
Läste din tråd och tycker att det ska vara så där vid såna tillfälle. Det kanske skulle vara enklare om vi haft bil i inbyte, men nu är vi en bil kort, därför snack om låne bil. Jag vet inte om dom blivit hårda på sådant för att spara pengar, eller har det någon betydelse vad har man köpt för bil, ingen aning. Eftersom är jag missnöjd med allt detta efter kontrakt påskrivning ska nästa bil inte handlas där med stor säkerhet. |
|
|
Är det fortfarande problem med alcantara? Hör man inget från säljare så är allt lugnt? Beställde min 1-serie med alcantara slutet av februari 2018 men den ska börja byggas denna vecka (19) men inte hört något från säljare. Märkte nyss att det inte går att välja alcantara när man bygger på BMW.se utan Dakota-läder är standard. |
|
|
Om du inte kan bygga bilen med alcantara i konfiguratorn då är fortfarande inte möjligt att få den. Du borde vara informerad av din säljare men ring och fråga imorgon. Säljarna har formfråga att slappna av efter du skrivit på kontrakt. Vi beställde våran i mitten av mars och bilen har enligt säljaren anlänt till Sverige, ner ska vi kunna hämta ut den ingen information än. |
|
|
Äntligen bilen har kommit till återförsäljaren. Leverans på måndag. Var och tittade på bilen och upptäckte att fel inrednings lister sitter monterade. Tredje fel på en och samma leverans. Konstig nog att dom inte monterade starkare motor, det skulle jag inte ha något emot och skulle inte kräva något kompensation för ;-) Tack alla som svarat! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.